perjantai 7. maaliskuuta 2014

Eka kerta

Marjaanan samaista haastetta lueskelin ja jäin niin kiinni omiin muistoihin, että oli pakko tehdä tämä itsekin...

Eka paras kaveri?
Tähän ei ole yksiselitteistä vastausta. Ihan sellaista bestis-bestistä mulla ei ollut, vaan meitä oli viiden tytön porukka, joka välillä viihtyi kaikki yhdessä, välillä joku jonkun kanssa, tapeltiin ja sovittiin..

Eka puhelin?
Sen on täytynyt olla 90-95. Musta iso ja pirun painava "salkku", josta lähti kierrejohto, jonka päässä oli noin maitopurkin kokoinen luuri. Mutta oli se hieno!

Eka lemmikki?
Meillä oli koti-kotona aina koiria. Pieniä, alle polvenkorkuisia milloin mitäkin. Mä en koskaan oikein niistä perustanut ja siksi mulle ei ole koiraa itsellekään aikuisiässä ikinä tullut. Mä oon kissanainen!

Eka pelko?
Mä oon aina pelännyt pimeää. Meillä lapsilla oli iltaisin koirienvientivuorot ja mä pelkäsin! Vaikka oli katuvalot, niin mä vihasin jokaikistä pusikkoa ja rasahdusta. Taisin juosta koirien pissilenkin niin kovaa, että mahtoikohan ne saada edes pissattua? Teini-iässä iltaisin juoksin kotiin kuin hengenhädässä siitä lähtien, kun kaveri joutui kääntymään eri suuntaan. Kotona oli eteisessä aina valo öisin, mä en suostunut nukkumaan pimeässä.
Edelleen arastelen pimeää, mutta pystyn hallitsemaan pelkoni. Enkä enää tarvitse yövaloakaan ;)

Eka ihastus?
Naapurin poika, Kari. Oli myös samalla luokalla mun kanssani. Me oltiin molemmat ihastuneita toisiimme, mutta eri aikoina. Ei siitä koskaan mitään tullut.
 
Eka opettaja?
Pikkasen jo höpsähtänyt, juuri kohta eläkkeelle jäävä nainen, jolla oli pöytälaatikossa omat pinnit, joilla se veti tyttöjen otsatukan sivuun, jos se oli hänestä liian pitkä. Aika pian eläköidyttyään oli dementikko.

Eka pusu?
Aika vanhana, olin jo 15. Hampaathan siinä kalahti yhteen.
 
Eka kunnon poikaystävä?
Tuo samainen eka pussaaja. Tuleva lasteni isä.
 
Eka konsertti?
Tätä mä en muista. Todella paljon käytiin keikoilla, suomipop ja -rock on todellakin nähty vuosina 87-91

Eka hiustenvärjäys?
Niin nuoresta, etten edes muista. Sen muistan, että kutosella/seiskalla mulla oli ihan siili tukka, mutta keskeltä takaraivoa lähti sellainen pieni ohut hiirenhäntä, joka oli punainen ja palmikolla. Se oli hirveän erikoinen ja cool, kellään muulla ei ollut.
 
Eka lävistys?
Korvarei`ät sain kolmannella luokalla. Jossain kohtaa toiseen korvaan tuli kaksi lisää. Muita läväreitä ei ole. Mun lapset on ottaneet niitä sitten munkin puolesta!

Eka auto?
Luumunpunainen 99 Saab. Edelleen Saab on mun lemppari. On kuin ajaisi laivalla, kun vertaa moneen muuhun. Saabia ei silti ole.
 

Eka asia minkä teet kun tulet kotiin?
Vaihdan höntsähousut ja laitan villasukat. Ihan eka, ennen kauppakassin purkuakin.

Eka nolo juttu?
Nää on noloja näin jälkikäteen ajateltuna... Menin kaverini kanssa kauneimpiin joululauluihin ja sain mummulta 5 markkaa kolehtihaaviin laitettavaksi. Pistin sinne ison napin ja sillä vitosella me ostettiin ranskalaiset juustolla.
Tai kun edellisiltana oli tullut telkkarista Onnenpäivät ja siinä Fonzie oli antanut mielitietylleen käsirenkaan. Mulle tuo edellä mainittu Kari toi myös, Aarikan vihreistä helmistä tehdyn rannekorun. Mä pudotin sen sadevesikaivoon.
 Apua, mulla on huono omatunto.
 
"Eka kerta?"
Tätä ei haasteessa ollut, mutta koska sanat "eka kerta" tuo auttamatta mieleen SEN, niin kerronpa sen verran, että lasteni isä löi SEN jälkeen päänsä mun sängyn päällä olevaan hyllyyn aivan tajuttoman lujaa. 
No, voi ainakin sanoa nähneensä tähtiä.

17 kommenttia:

  1. Ei ihme, että jäit sen kanssa pidemmäksikin aikaa - se ei päässy sängystä ylös kun hylly oli tiellä :)
    Onneksi en ollu sun luokalla siellä, missä oli opettajalla omat pinnit... mun etutukka kun roikkui aina silmillä. Kuten nyt kuopuksella - se on perinnollistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, ja se tökkäs sen pinnin -hengettömän- aina jotenkin tosi kovaa ja kiukkusesti. Ja pitkäotsatukkaisten vanhemmat oli ihan hunsvotteja!

      Poista
  2. Hihii, ihania!

    Mun ekasta kerrasta täytyy paljastaa sen verran, tasapuolisuuden nimissä, että käytettiin varmuuden vuoksi kahta kondomia päällekäin ;-)

    VastaaPoista
  3. Kivoja juttuja, mukava lukea :)

    VastaaPoista
  4. Mäkin diggailen saabeja. Meillä oli kerran saab 9000 ja se oli kuin lentokone. Sisälle ei kuulunu mitään ääntä, mutta tehokas kuin mikä. Ihan paras auto. Ei ole tosin ollut sellaista aikoihin, mutta kuuluu osastoon, että joskus vielä haluaisin sellaisenkin omistaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meidän toka autokin oli Saab, vissiin ysisatanen, en muista enää.. Mutta tykkäsin just siks, kun ovat niin tukevia ja jykeviä ajaa.

      Poista
  5. Mäkin tykkäsin ajaa Saabilla. :) Mä muistan, kun olin juuri saanut ajokortin. Olin menossa isän kanssa mökille (istuin kyydissä). Isä pysäytti auton maantien laitaan ja sanoi, että sä lähdet ajamaan tästä. Ja niin mä tein. :)

    Ihana kuva! :)

    VastaaPoista
  6. Hahaa nauratti toi vika lause ;)

    VastaaPoista
  7. Voi vitsi, ne ensimmäiset kännykät oli ihan hermeettisen kokoisia ja ihan hirveän hintaisia :D Niitä luureja, jotka siitä mötikästä johdon päässä törötti, kuvailee kyllä tosi hyvin maitopurkki-ilmaus. Ja nimenomaan täysinäinen maitopurkki :D

    VastaaPoista
  8. Eka kerrasta takissa mustikkaa, ou yeah! Eka kerran -poika on edelleen parhaimpia ystäviäni maanpäällä. Saabilla ekat kurvit, mutta kyllä mä olen Volvo nainen, mulla oli joskus ysikytluvulla oma oranssi -70 mutta voi kun olis oma joskus tulevaisuudessakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, ulkoilmajuttuja ;) ON se Volvokin ihan jees...mutta Saab.. <3 Tosin, kumpaakaan ei ajeta mun budjetilla.

      Poista

Kiitos kommentista. Pus!