maanantai 28. huhtikuuta 2014

Stailausta

...tai mitä lie. Mä taisin mainitakin joskus, että mulla oli tyttöjen kanssa meno, joka ei napannut niin hirveästi. Menin kuitenkin, koska meidän poppoo on niin loistava! Ja niin se vaan muuttui iltakin huippukivaksi, vaikkei ensin innostanutkaan.
Meille oli varattu pieni vaatekauppa sen sulkemisajan jälkeen. Hurjan ihastuttava ja innostunut myyjä/pukeutumiskonsultti näytti meille kaikille, miten oman vartalon mallia voi korostaa ja peittää, hämätä ja häivyttää. On ihan eri asia lukea tuollaisia jostakin, kuin nähdä se käytännössä. Kun ensin puet päällesi sen epäsopivan vaatteen (josta et edes huomaa sen olevan "huono") ja sen jälkeen sen sinua ja sinun hyviä puoliasi korostavan, on ahaa-elämys taattu. Aivan loistavaa oppia. Jonka näki tyhmäkin minäkin. Tosin....no, olisihan sitä rahaa pitänyt olla matkassa, jotta olisi saanut jotain ostettuakin, mutta ei nyt ollut, yllätys yllätys. Otin vastaan silti vinkit. Muut kyllä osti, munkin puolesta. 
Konkreettisuus teki asiasta mielenkiintoisemman ja hauskan. Jopa mulle, joka en todellakaan ole mikään muotinukke tai ylipäätään kiinnostunut muodista. Mutta jopa minä näin sen, mikä vaate lihotti mua kymmenen kiloa ja mikä taas ei. Ja milloin saat kolme tuntia häärätä vaatekaupassa, ihan vapaasti, ilman sovituskoppiin ahtautumista? Ja arvostella/kehua suorasanaisesti ystäviäsi ja niiden asuja? Saada vinkkejä asiantuntijalta? Juoda kultahippuskumppaa vaatekaupassa ja maiskutella fetasalaattia? Kuulla asiantuntijalta, mikä sussa on hyvää. Ja nimenomaan hyvää. Ei naisten normijuttua, jossa itseä vain arvostellaan ja nähdään ne huonot puolet. Vaan keskityttiinkin siihen, mikä meissä jokaisessa oli hyvää ja kaunista

Meillä oli tosi kivaa!!!

Ps. Mä opin uusia asioita: mulla oli joukon parhaat tissit, koska ne kasvoi oikeimmalla kohdalla (what!!) ja voimakkain lantio (ei siis iso perse, vaan voimakas lantio )

Pps. Näillä mennään. Ja sitten kun mä kasvan isoksi ja tulen vähän rikkaammaksi, mä ostan niitä mun voimakkaalle lantiolle sopivia vaatteita! 

Ppppps. Tervetuloa joukkoon, Viivi Tämä elämä- blogista!!


22 kommenttia:

  1. No nyt. Nyt on sellaista tekstiä jota olen kauan kaivannut ja olen enemmän kuin onnellinen tästä sun postauksesta ja ennen kaikkea siihen johtaneesta private -tilaisuudesta. Oikeesti, nyt tuntuu siltä että ainakin sä olet tajunnut asia ytimen ja vieläpä hienolla tavalla koska se on se JUTTU.
    Ainoa synti minkä tulit tehneeksi oli se, että menit sitten mainitsemaan nuo rintas koska jos muita riivaa korvamadot, niin mulla ne madot on visuaalisia ja ei ole hieno tunne kun aivot tuottaa sun rinnoista (joita en ole kylläkään nähnyt) about 300 kuvaa minuutissa. Ei muuten mutta mun piti korjata yks vanha taskukello mutta eihän siitä mitään tule kun koko koneisto on yhtä boobbelia...

    Siitä huolimatta, hieno postaus ja oikein hyvää sekä menestyksekästä alkavaa viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt pitää vaan opetella aivopesemään itseään ja Uskomaan siihen. Keskittyä hyvään, ihan niinkuin elämässäkin on pakko!
      Ihana sä oot Paimen!

      Poista
  2. Ihana kirjoitus.Minä olen kyllä aina tiennyt että sinä olet kaunis ja täydellinen nainen.

    VastaaPoista
  3. Joskus selasin sellasta kirjaa - se Trinny ja mikäsetoinenolikaan - jossa sama vaate oli laiharintaisella ja täyteläisemmällä, ja kyllä se tosi on, että silmää voi hämätä. Ihan niinku ne Paimenen taannoiset vinkit :)

    Mieki oon haaveillu, että sais joskus kunnon pukeutumisneuvojan apua, ja vois vaikka teettää itelle mukavia ja sopivia ja vieläpä hyvännäköisiä vaatteita. Nuo kolme adjektiivia nimittäin sopivat samaan vaatteeseen todella harvoin!

    Iltasi kuulosti kyllä tosi mukavalta, hyvä että lähdit mukaan vaikka epäröit :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä sellainen yllätyskiva ilta. Toivotaan, että sullekin putkahtaa joku mahdollisuus jostain! Itse en olisi tuollaista koskaan itselleni tullut järjestäneeksi. Mutta hyvää teki!

      Poista
  4. Mun bloggerin lukulista ei jostain syystä sulata sun blogia... arvasin eräästä kommentistasi toisaalla, että olet kirjoittanut, mutta listassa ei näkynyt eikä vielä sittenkään, kun klikkasin pelkästään sun blogin kirjoitukset esiin. Vasta tulemalla suoraan tänne löysin uuden postauksen. Eikä ole eka kerta, kun tuun käymään ja huomaan, että on päivitetty enkä oo tienny mitään. Eikä mulla ainakaan nyt näy edellinen kommenttinikaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tiedän...päivittyminen sinne kestää 12 h. En tiedä syytä.. Samoin Marran blogi esimerkiksi ei päivity mulle kuin vasta vuorokaudenkin päästä. Ja lienee niitä muitakin, joita ei muista aina edes kaivata. Kurjaahan tää on, mutta mä en ainakaan edes osaa alkaa korjaamaan mitään... Mennään vähän hitaammalla tahdilla vaan ;)

      Poista
  5. Hyvä, että menit. Itsekin olen miettinyt, että pitäisi joskus kammeta itseni pukeutumisneuvojalle, mutta ian on ollut joku tekosyy, että miksi olen lykännyt asiaa. Lykkään kyllä vieläkin, mutta joku päivä repäisen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Repäise vaan. Tosin, akkalaumassa se oli sata kertaa hauskempaa!

      Poista
  6. Olet siis täydellinen barbi :-)
    Ja voithan käyttää saamiasi oppeja vaikka kirpparilla, ei tyylikäs ja hieno ole aina välttämättä kallista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tottahän se!! (siis sekä se, että olen Barbi ja että kirpuilta ne parhaat löytyy ;) )

      Poista
  7. Tuo kuulostaa just sellaiselta mitä sä tarvit - mielialan kohotusta ja sitä, että sä oot hyvä ja kaunis!!!

    VastaaPoista
  8. Voi vitsi, tollanen juttu olis tosi hyvä varmasti ihan jokaiselle naiselle...ainakin mulle! Vaikkei silloin ostaiskaan yhtään mitään, mutta kun saa niitä käytännön vinkkejä, niin niitä voi sitten jatkossa hyödyntää, kun käy itselleen jotain uutta vaatetta ostamassa.

    Ja hei, kiitos Helmi Nainen! =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä ;) Kivaa tuo oli ja mieltä piristävä juttu, sitten kuitenkin.

      Poista
  9. Mä luulen, että olisin lähtenyt just samalla tavoin hieman haluttomana matkaan ja sitten kuitenkin tykännyt. Tekisi kyllä niin hyvää saada ammattilaisen vinkkejä pukeutumisen suhteen. Samaten värianalyysi kiinnostaisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta!! nimim. farkut ja trikoopaita, Aina!!

      Poista
  10. Komppaan rouva kivitikkaa.. meidän helmi-barbie !♡ ihana oli lukea tätä kirjoitusta.

    VastaaPoista
  11. Meillä kun on suht samanmallinen tuo persosasto, voimakas lantio siis :D niin mä tarviin ehdottomasti sulta vinkkejä! Hyvä hyvä! Aina kannattaa lähteä kaikkeen mukaan vaikkei niin innostaisikaan :). Voi yllättää iloisesti!

    VastaaPoista

Kiitos kommentista. Pus!