perjantai 2. toukokuuta 2014

Up

On niitä hyviäkin asioita. On! Välillä sitä vaan valahtaa pipo niin silmille, rypee itsesäälissä ja kuvittelee olevansa maailman onnettomin ja surkein olento. Eikä sille enää siinä tilassa mitään voi. Useimmiten mua auttaa jonkinverran se, että saan kirjoittaa sen paskan pois päästäni. Seuraavana tai sitä seuraavana päivänä joku pilkahdus jo näkyy jossakin.

Vaikka vappua mulla ei ollutkaan ja olin maan surkein matonen aattona päivällä, nekin asiat muuttui. Me järjestettiin Nuorimman kanssa olohuonepiknik. Jos ei muuta, niin ainakin syötiin itsemme kipeäksi.

Nuorimmaiselle olin ostanut muutaman ilmapallon ja puhalsin muutaman myös partsille. Siellä roikkuu koristeena häkki, joiden valot sammutin helmikuussa. Nyt sytin ne vapun kunniaksi uudelleen, ja miten kivalta se näyttääkään!


Minä jäin kotiin ja Nuorin lähti vapunviettoon. Illan aikana tuli useampi hymyilyttävä tekstari ja pari piiitkää puheluakin. Hymyilyttäviä sellaisia. Luin, katsoin telkkaa. Oli tylsää. Mutta hengissä edelleen! Uni ei tullut, kolmen aikaan nousin ylös kieriskelemästä. Luin taas. Puoli viiden aikaan Vanhin soitteli yökyläpaikkaa ja tokihan hän sen sai :) Jotenkin sitä vaan äiti pakahtuu ylpeydestä edelleen, vaikka toinen on iso, omassa elämässään ja omillaan. Mun poika. Noin makeesti pukeutunut sheriffiksi keppihevosineen vapun naamiaisbileisiin. Silmät vähän harittaen kertoo hauskoja yksityiskohtia pippaloista. Syö onnellisena salaattia ja kömpii pikkusiskonsa (tyhjään) sänkyyn nukkumaan huuruja päästänsä. Mun poika.

Vappupäivänä mä pyöräilin kirjoittamaan työsopimuksen. Osa-aikainen ja vähemmän tunteja, mutta mä tykkään! On niiiiiin hienoa päästä tekemään jotain ihan muuta, kuin sitä, mitä on koko iän tehnyt. Tätähän mä "tilasin". Ja sain ♥ 

Ja niin. Se kissa, JOKA MEILLE TULEE (!!!!!!) on syntynyt ♥


Joku fiksu olisi varmaan ottanut kauniimman ja "laitetun" kuvan. Me laitettiin vaan suuhun, minkä ehdittiin. Nam!

16 kommenttia:

  1. Oi slurps!

    Noinhan se menee, ylä- ja alamäkiä. Ja siinä samalla ylpeyttä ja iloa lapsista. Onneksi meillä on ne!

    VastaaPoista
  2. Hei! Olen lukenut blogiasi jo jonkin aikaa ja myötäelänyt up-and-down -olotilojasi. Kirjoitat kauniisti ja tunnistettavasti. Kateutta tai ruikutusta en teksteistäsi löydä, rehellistä pohdintaa kyllä. Toivon sinulle kaikkea hyvää, ja tässä postauksessa sitä on yllin kyllin, ihanaa! T. MaijaH, lukijasi

    VastaaPoista
  3. Onnittelut työsopimuksesta, hieno juttu!

    VastaaPoista
  4. Oi nam mikä kakkendaali teillä! :P
    Ja onnea työpaikasta! On se jotain, vaikka vähemmän tunteja onkin.

    VastaaPoista
  5. Rooleista tärkein on "äiti", niin totta ja arvokasta, ihan sama minkä ikäisiä lapset ovat.
    Samaa mättöä ähdetty täälläkin :-), mutta eikös vappuna niin pidäkin!

    VastaaPoista
  6. No ni! Maailma pyörähtää ja mieli sen mukana ja kaikki negatiivinen kääntyy taas positiiviselle puolelle niin kuin pitääkin.
    Olen vilpittömästi onnellinensun työpaikkas johdosta sekä siitä, että sä olet alkanut päivittymään! :D
    Oikeesti, oli mukava lukea että nyt kulkee jopa kissojen muodossa mutta miksi, oi miksi sun piti laittaa toi viimeinen kuva!!
    Tiedät varsin hyvin mun mieltymykseni ruokaan ja varsinkin makeaan puoleen joten eipä juur jäänyt kummittelemaan...

    VastaaPoista
  7. Onnittelut työpaikasta ja tietysti onnittelut myös perheenlisäyksestä :)

    VastaaPoista
  8. Mielettömän maukkaan näköinen kakku. Saisko ohjeen ?

    VastaaPoista
  9. Onnea työpaikasta ja kissasta!

    Kurja juttu, että bloggeri näyttää mulle postauksesi viiveellä :( Edelliseen postaukseesi liittyen, minä kyllä ymmärrän, kuinka raskaalta sinkkuus ja työttömyys tuntuvat, jos elämältä haluaa aivan päinvastaista. Eihän siinä auta muu kuin yrittää tarpoa eteenpäin, mutta on ihan normaalia, että ajoittain synkkyys valtaa mielen. Kiva, että kuitenkin saitte tyttären kanssa olohuone piknikin aikaiseksi.

    Kakku on niin upean ja herkullisen näköinen!

    VastaaPoista
  10. Olihan sulla vappu :-) Ja ne lapset!
    -a

    VastaaPoista
  11. Kiitos kaikki kivoista kommenteista!!! ♥
    Kakun ohjetta mulla ei ole antaa, tein sen ihan "omasta päästä. Pohjana digestivemuru-margariiniseos. Sen päällä Piltti-mangosose. Valkoinen osa mascarponejuustoa, kermavaahtoa, sokereita ja liivatetta. Pinnalla mangosose pilttipurkista taas. Määrät summamutikassa :)

    VastaaPoista
  12. Jättisuuret onnittelut uudesta työstä!! Parhautta....Elämä kantaa!!

    VastaaPoista
  13. Mä en olis edes pystyny ottaa tosta kakusta kuvaa, olisin syönyt sen NIIN ÄKKIÄ. Aaaahh(rg) miten ihanan näköinen! Muutenkin kiva teidän olohuonepiknik. Ja kiva, että kissa on syntynyt :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivakiva! Ja kyllä se aika äkkiä katosi se kakku.... ;)

      Poista
  14. Teillähän oli tosi kiva vappu sitten! Ihanaa! Sulla on ihanat lapsetkin ja niin hyvät välitkin heidän kanssaan. Ja pian on sitten se kisumirrikin... Paljon hyvää!

    Ja suurensuuret onnittelut työpaikan johdosta!!! Sitä saa, mitä tilaa! :D

    VastaaPoista

Kiitos kommentista. Pus!