torstai 28. elokuuta 2014

Tavallisen tavallista Elämää

Viikko humpsahti taas niin, ettei huomannutkaan. Tai kai se joku viime viikko oli, kun tänne kirjoittelin? 
Töitä on tullut tehtyä, tänään meneillään seitsemäs päivä putkeen. Huominen vielä ja sitten päivän vapaa. Ihan itte olen suostunut, nyt pitää takoa, kun rahaa ihan tulvii (ehhehe)... Talvella on sitten taas todennäköisesti hiljaista työrintamalla, jollei nyt ihmeitä tapahdu. Ja tapahtuuhan niitä. 
Mitäs muuta tänne? Uskoka tai älkää, mutta mä myin mun pienen ja hassun ja Rakkaan autoni!! Ostin tilalle halvemman, vähemmän kuluttavan, (kuulemma) varmatoimisemman ja halvemmalla korjattavan. Nyt se on vaan auto. Tavallinen, tylsä, vanha auto. Ilman sielua ja persoonaa. Mutta siitä mä olen iloinen, että Pienen ja Hassun osti nainen, joka selvästi rakasti sitä heti yhtä paljon kuin mä! Se ihastui siihen ihan kympillä! Ja pääsenhän mä tolla uudella paikasta A paikkaan B, ja se kai kuitenkin on se auton päätehtävä?

Sit mä annoin ylipuhua itseni Linuxin käyttäjäksi. Koska se on niiiiin hyvä ja helppo ja varmatoiminen ja ei kerää viruksia ja on ihan perfect! Joo, on varmaan. Mä vaan en osaa käyttää sitä. Ette siis näe valokuviakaan niin kauan, kunnes opin. Ja opinhan mä, sitten kun viittin.

Iltakaudet ollaan väännetty Nuorimmaisen kanssa kasvikansiota. Itse tuo on kerännyt kasvinsa ja etsii netistä latinalaiset nimet ja muut, mä olen auttanut vähän vain kokoamisessa. Kuulin muuten, että koulussa 20 km:n päässä, saa "kasvikansion" näpsiä kännykkäkuvina. Pyhäinhäväistys, sanon minä! 

Helmiä on väkerretty, kynsiä on lakattu ja ihmisiä tavattu. Telkkaria töllötetty, relattu viltin alla, hommattu uutta teetä, paijattu kisuja, kiskottu niitä roikkumasta verhoista. Ai niin, olen mä jo näpertänyt pieniä joulujuttujakin... Ensi viikolla ystävän kanssa Ikeaan, lähinnä seuraksi. Jonkun edukkaan viherkasvin voisi sieltä napata mukaan. Eikä kauaakaan, kun on taas naisporukan saunailta. Mä niin lillun paljussa viis tuntia! 

Pullaa leivoin juuri. Voisilmäpullia ja pullapohjaista rahkapiirakkaa. Nam! Enkä varmasti kerro, montako söin!

14 kommenttia:

  1. Ei juma, kasvisto kännykkäkuvina???? Varmaan kohta saa kirjaesitelmänkin tehdä vaan ottamalla kirjasta kuvia! Jotkut harvinaiset kasvit ymmärtäisin, mutta tavan hieskoivu ja rauduskoivu vaikka...

    VastaaPoista
  2. Meillä on saanut kanssa tehdä kasvion kännykkäkuvina. Ne on kuitenkin joutunut etsimään ne kasvit, kuvaamaan, ja sitten siihen kuuluu myös kirjallinen osio.

    Piti myös sanomani, että joulu - apua, joulu on vielä mulla ihan valmistelematta, vaikka yleensä olen hvyissä ajoin ;-) No ok, olen mä jo yhden lahjan ostanut!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en kyllä ymmärrä, tai halua ymmärtää. Tässä kohtaa minusta saisi pysyä vanha käytäntö.

      Yksi on jo hyvä alku, kyllä se siitä!!

      Poista
  3. Kuullostaa ihan Elämältä - isolla E:llä. Valoisaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  4. Humpsahtaispa itelläkin viikko niin ettei huomaiskaan! Hyvä että sulla töitä riittää nyt! Mäkin haluan pullaa!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se sullakin vielä...onhan me se jo ennenkin nähty. Ei! Pullaa sä et nyt vaan saa, sä tiedät sen! ;)

      Poista
  5. Sanoisin, että melko kiireistä ja touhun täyteistä on elämäsi olkoonkin sitten vain tavallista. Mukavaahan tuo on! Pullat kuulostivat hyviltä, minäkin olisin syönyt useamman....
    Ihanaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  6. Linux on hyvä ohjelma mutta ainoa haitta on se ettei tietyt ohjelmat toimi siinä ja itselläni esim. Hindenburgin toimimattomuus johti siihen että vaihdoin takaisin winkun puolelle. Muistaakseni linuxilla on sellainen kuvankäsittelyohjelma kun Gwenview (ja olikin niin: http://gwenview.sourceforge.net/) jota on helppo ja nopea käyttää.
    Laitappas siis kuvia ja sitä pullaa saa lähettää postissa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pullat lähetetty! Toivotaan, ettei postipate syö niitä matkalla.

      Poista
  7. Ne kasviot kun on haluttua kauppatavaraa koulussa syksyisin niin nyt kyllä hinta kärsii inflaation jos ne saa korvata kännykkäkuvilla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä pitää joka kortissa olla nimi jne jne...ei pysty "päivittämään", eikä siten myymäänkään :)

      Poista

Kiitos kommentista. Pus!