perjantai 17. lokakuuta 2014

Sillisalaatti

Retkeltä

Onpahan ollut mukavainen viikko!! Kaikkea mukavaa pientä on puuhattu, paljon on saatu aikaiseksi ja ne, mitä ei huvittanut tehdä, siirrettiin syrjään. Pitkiä unia ja kaikkea mukavaa. Ulkoilmaretki, jossa mä ylitin itseni; uskalsin kiivetä lintutornin ylimmälle tasolle!! Edellisen kerran, about 15 vuotta sitten, sisu kantoi vain puoleenväliin. Ja mitkä maisemat sieltä olikaan, wau!! Itseasiassa ylösmeno oli ihan iisiä, sen kun katseli vain ylös, eikä jalkoihinsa. Kauhu meinasi iskeä vasta alaspäin tullessa..koko ajan oli katsottava alaspäin, jyrkät portaat ja niin pienet askelmat, että oli pakko katsoa, mihin lenkkarinsa asetti. Hrr...hyi..

                                                                    Retkieväät

Nuorimmaisen kanssa taivallettu kirppisretki toi monta uutta löytöä! Kyllä niin hyvä mieli tuli taas, kun kahdella kympillä saatiin molemmat kasa vaatteita. Kivoja, meidännäköisiä ja meille uusia. Kunnoltaan siistejä ihan loistavia! Jippii!! Mä rakastan niitä ihmisiä, jotka käyttää vaatteita 3 kertaa ja luopuu siitä sitten.. Jää mulle, ja halvalla ;)
Kirppisreissulla Nuorimmainen selitti tohkeissaan jotakin ja sanoi sitten johonkin väliin "niin niin, mut se on mies, ei se tajuu". Mä repesin mielessäni ihan täysin ja koitin sitten vaan kysellä, että mistä moinen kommentti. "No kun ei ne ole ollenkaan loogisia ja ne ei vaan tajuu mitään, eikä ne osaa ajatella asioista sillai oikein" tuumasi tyttö 14 vee! Voi äiti, ja mä kyllä olen ollut kotona ihan hissuksiin, enkä tollasta asennetta ole kylvänyt, en!! (Puoliksen kanssa käytyä kirjeenvaihtoa ei lasketa, koska sitä ei kukaan näe..tänkkaad!!) 
Mistä teini oli tollaseen päätynytkin, tiedä häntä!?

Viikonloppu menee mukavissa merkeissä. Kaikkea kivaa on tiedossa. Ainoa "ongelma" onkin mun pään sisällä. Mä kun en edelleenkään tiedä, mitä ajatella. Vyyhti on suuri ja langat pitäisi saada ojennukseen. Mä en enää tiedä, mikä on tunnetta ja mikä järkeä? Koittaako mun pää kumota tunnetta järjellä, vai järkeä tunteella? Vai onko se kuitenkin pelkoa? 
Mä vaan niin tahtoisin, että nämäkin asiat sujuisi helpolla. Vaan ei toivoakaan. Eikä niin kai ole tarkoituskaan? Miksei vaan voisi olla tässä ja nyt? Miksi näissä asioissa pitää ajatella pitkälle? Miks pitää luvata jotain? Miks pitää heti suunnitella asioita kuukausien päähän?

Hui, mulla on ensi viikolla työhaastattelu. Kamalan jännää ja pelottavaa. Mutta jee, pääsin haastatteluun!

Muutama kirjanenkin on lomalla tullut ahmittua. Nappasin molemmat uutuuskirjojen hyllystä. Aika kevyitä, kepposia, vähän kuin välipaloja, nopeasti luettuja..


Olen mä ollut myös Kätevä Emäntä. Terveysomenat on purkissa ja pihlajanmarjojakin kuivasin..testimielessä vaan. Parina aamuna on sullut surautettua jopa terveyspirtelö.. ja jälkiruuaksi suklaata! Loistavaa!


Tänään odottaa hautausmaa. Asumaan en ajatellut sinne vielä jäädä, mutta jos kanervia... Meillä on hyvä diili; äiti ostaa ja mä haen havut ja istutan. 

Tällaista tällä kertaa. Viettäkäähän vinkeä viikonloppu!!!!

26 kommenttia:

  1. Ihania retkikuvia! Jospa se sun tyttös on jotenkin päässyt meidän keskusteluihin käsiks :D Ouuuuu nouuuuuuu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mut mehän ei oikeesti ollakaan koskaan tosissaan...eihän? Koska miehethän on ihania. Välillä. Niinkun mekin. (Mut aina.)

      Poista
  2. Hei, onnea haastatteluun!

    Ps. Kirppikset on ihania =)

    VastaaPoista
  3. Tunne on tunne, mutta järki ei tunne. Joo, dkt-kurssilla on tuo yksi ydinajatus, tunnemieli+järkimieli = viisas mieli. Kuulostaa niin helpolta, mutta käytäntö on eri.

    Teillä on ollu mukava retki! Ja oot vähän extremeillytkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, kuulostaa järkevältä, mutta käytäntö onkin sitten ihan eri juttu!

      Poista
  4. Suloinen sillisalaatti - sellaista se elämä välillä on ;-)

    Onnea haastatteluun, pidän sulle peukkuja ja varpaita pystyssä!

    VastaaPoista
  5. Kirppikset on ihania.
    Tosin on pakko tunnustaa että minäkin olen se joka pitää vaatetta kolmekertaa ja laittaa kirpikselle. Hyi, mitä tuhlauta mutta hyvä jos joku tästäkin hyötyy.

    Onnistunutta haastattelua, peukutan.

    Leppoisaa viikonloppua ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä, että "teitäkin" on!!! KIitos peukuista! Samoin!

      Poista
  6. Olen suoraan sanottuna kateellinen tuollaisista retkistä. Mulla ei ole täällä oikein ainuttakaan sen henkistä kaveria, jonka kanssa moista voisi ajatella. Ei taida oikein olla täkäläinen tapa. Mies taas näkee kaiken pelkästään urheiluhenkisenä ja hänen mielestä on lähinnä vain tyhmää lähteä metsään syömään eväitä, koska "mitä niitä nyt mukanaan raahata, kun kotonakin voi syödä".
    Kukaan ei ymmärrä mun erähenkisyyttä. Hah, se erähenkisyys kyllä loppuu mullakin heti, jos on turhan kylmä ja kostea sää, jos pitää kävellä kumppareissa liian pitkälle ylämäkeen jne... Ja varsinkin siinä vaiheessa, jos ei ole eväitä mukana! :-D

    Suunnittelin tässä jo, että pitäiskö mun järjestää meille ihan vain eräretki tuohon meidän puutarhaan ja koettaa saada huomenna lehdet haravoiduksi.

    Julmetusti onnea työhaastatteluun!!!! Kerrohan vielä tarkemmin, koska on syytä peukuttaa. Ainakin keskiviikko on hyvä päivä (Herra Simpukan synttärit).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just tollanen eränkävijä mäkin hei oon! Ihanaa, että meitä "hienohelmoja" on muitakin ;)
      Kiitos tsempeistä. Ja Mr.Simpukalle paljon onnea!!!

      Poista
  7. Metsäretket eväiden kanssa ovat ihania :)
    Onnes työhaastatteluun, pidän sulle peukkuja.

    VastaaPoista
  8. Hyvännäköiisä kuivattuja omenia. Retkikin kuulosti hyvin mukavalta.
    Ja hei Helmi, ei tarvi suunnitella kuukausien päähän, muista maltti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyviä ovat omppuloiset kans.
      Sepä se, kun MÄ en olekaan nyt se hätäilijä.... ;)

      Poista
  9. Lintutornin rappuset voi tulla takaperinkin alas, jos askelman syvyys on kamalan kapea =) Tuollaiset retket tekevät mielelle todella hyvää ja ehkä kropallekin jos maasto on välillä vaikeaa...

    Mistä lie tytöt oppii näitä juttuja? Oliskohan munkin suusta tullut joskus vastaavia lauseita ;-)

    Onnea työhaastatteluun ja niihin muihinkin menoihin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Emmä kehdannut takaperin ;) Paitsi jos kauhu olisi kasvanut liian suureksi, niin ehkä sitten...
      Kiitos!! <3

      Poista
  10. Hyvä sinä! Ja työhaastatteluun TSEMIÄ, sä tulet olemaan ihan ässä.

    Niin hyvä fiilis tuli tästä postauksesta. Sun loma on ilmeisestikin ollut ihan PARAS ja mä yritän jalanjäljilläsi samaan...

    Puss, mahtavaa viikonloppua!

    Ps. Sun tyttö on niin...TYTTÖ...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Elisa, mä ainakin Yritän olla ässä ;) Ja je, se on niin...Tyttö ;)

      Poista
  11. Mulla on sama tilanne, että silloin viimeistään iskee pelko, kun pitäisi kavuta jostakin alaspäin ja katsella alas, että mihin jalkansa asettelee.

    Tsemppiä työhaastatteluun!

    VastaaPoista
  12. Teinin kommenteista sen verran että noin ihmeelliset ajatukset ovat teillä geeneissä eikä niitä tarvitse sen kummemmin opettaa :D
    Ja on se luojan lykky ettei likka ole päässyt kirjeenvaihtoonne käsiksi koska se olisi liikaa nuorelle psyykelle...voi hyvänen aika sentään..

    Toivon että sulla on ollut hyvä viikonloppu mutta muista että hyvää kannattaa odottaa ja se vaatii paljon erilaisia asioita toteutuakseen - muuten se ei kestäis eikä se olisi niin hienoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, mä olen kyllä samaa mieltä, että se kirjeenvaihto tekis huonoa kenen tahansa "ulkopuolisen" psyykelle!! :-D

      Juu, hyvää kannnattaa odottaa, mutta kun ongelma onkin tässä nyt joku muu kuin mä! (kerrankin) Mä olen se, joka jarruttaa ja joku muu koittaa kaasutella. Apua....

      Poista
  13. Lomaviikkosi kuulosti juuri sellaiselta kuin pitikin. Onnittelut kiipeämissuorituksesta, itseltäni olisi voinut jäädä tekemättä!
    Onnea haastatteluun!

    VastaaPoista

Kiitos kommentista. Pus!