perjantai 12. joulukuuta 2014

Kissojen elämää

Meillä on kanssa joulumieli. Me ollaan niin lämpimässä, rauhassa ja köllötellen vaan, eiks joulun kuulu olla sellasta? Tää on kyllä meidän eka joulu, mutta niin me ollaan kuultu.
Toi meidän emäntä osti meille joululahjankin. Oli sellaista kesästä asti katsellut ja sattumalta osui oman kylän nettikirppikselle juuri oikeaan aikaan. Hieno ja ihan uudenveroinen raapimapuu-makuualustahökötys muutti meille kahdellakympillä. Emäntä oli siihen asti nillitellyt, kun sellainen maksaa kaupassa satkun verran. Sitten kun se varasi sen, se hyppi olohuoneessa ihan innoissaan. Pöhkö akka. Tai ei se akka oo, kiva sen on, antaa ruokaakin ihan kiltisti. Postissa meille tuli jotain sellaisia märkäruokapussukoita, joku kiva täti täältä blogistaniasta oli sellasia lähettänyt. Me sanotaan jo etukäteen että Miau ja Kurr, koska me luullaan, että se on jotain tosi herkkua! Toisenkin kerran toi höppänä hihkui, silloin se sai paketissa teetä ja jotain muutakin kivaa, koska se näytti olevan niin iloinen. 



Tässä meillä on lämmintä ja mukavaa. Me ihmetellään vaan, ettikö tää meidän hökötyksen ylätaso voisi olla pikkasen isompi? Tää ei vissiin ookaan mikään kaksomalli? Mut hyvin tähän mahtuu!


Mä, joulupukin parran värin kisumau, olen erityisesti kaveri Nuorimmaisen kanssa. Mä tykkään olla sen sylissä kun se kattoo telkkaa tai muuten vaan jumittaa paikallaan. Ja se tykkää musta, mä oon kuulemma niin pehmee ja lämmin!


Mulle nauretaan, kun mä nukun. Kattokaas kun mä tykkään nukkua sillai, että mun leuka on jonkun päällä. Meillä on tommonen vanha perunalaatikko  sänkynä ja sen laita on loistava siihen. Sivusta kun mua kattoo, mä näytän kuulemma ihan kanalta. Hmph, mikä loukkaus!



Kyllä me vaan niin elostamme ja olostamme tykätään. Ja toisistamme kans. Lähellä on hyvä nukkua. Ja tykätään me noista meidän perheen naisistakin, vaikka ne välillä nauraa meille. Ja välillä ne jopa komentaa ja kiristelee hampaita ja suihkauttelee vesipullolla. Yäk!  Mut ei me välitetä, koska me tiedetään, että  kun me vähän kehrätään, ollaan söpöjä ja ihania, niin taas ne jo paijaa ja rapsuttaa...

Me toivotaan, että teillä kaikilla on hyvä ja lämmin olo ja että ruokaa riittää ja ystäviä. Siinähän ne perusasiat kai on, eiks jeh? Jouluista liikuntaa me ei kuulemma saada, koska toi emäntä ei aio laittaa kuusta. Sanoo vaan, että mitä turhaan, kun ei täällä ketään ookaan. Jaa miten niin? Ollaanhan me!!! Mutta siihen se taas tuumii, että "noiden hullujen kanssa kuusi ei pysyis pystyssä viittä minuuttia ja koristeet vielä vähemmän" Häh? Tarkottaakse siis meitä?? Hulluja??

Mutta se siitä; hännänhuiskaus ja kurnauskis, olkaahan ihmisiksi!

9 kommenttia:

  1. Oi, pitäkää se joulumieli! Ja sanokaa emännälle, että laittaa kattoon koukun ja ripustaa kuusen siihen, niin ei kaadu vaikka kuinka iloitsisitte tekin kuusesta!

    VastaaPoista
  2. Kyllähän teille kuusi pitäisi saada. Tossa edellä on Sannan hyvä ohje siitä. Olette te pehmeän näköisiä, ihan jouluisia. Lupaan olla ihmisiksi jos te lupaatte olla kissoiksi :)
    ps. terkut emännälle.

    VastaaPoista
  3. Voi jestas miten ihania katteja. Eikö pahimmat kuusen tappajat ole Tiku ja Taku, eli ei noin suloisten kisujen kanssa voi olla mitään ongelmia... eihän =)

    VastaaPoista
  4. Voi kattiset, ette olis parempaa kotia voineet saada ja kyllähän teille on kuusi saatava! Ensimmäinen joulu menee kattimaiseen tapaan joten te pääsette ens joulukuussa emännän kans ostamaan uusia koristeita mutta se on sen ajan murheita :D

    VastaaPoista
  5. Kissat on ihania ♥
    Se omatahto ja itsenäisyys mikä kissoissa on on vain niin viehättävää.
    Meidän Eetu-kisu lähettää terkut pikku kisuille.

    VastaaPoista
  6. No voi hyvä ihme, kun toiset ovat suloisia! ♥ Ja selvästi ymmärtäneet joulun tarkoituksen: lämpö, rauha ja köllöttely. Niistä toivon oman joulunikin koostuvan.

    VastaaPoista
  7. Kylläpä ootte kisut saaneet hyvän joululahjan ja hyvin siihen näyttää kaksi kisua sopivan koisaamaan. Mä tykkään koisailla myös tuolla lailla leuka johonkin tuettuna, eilen mm. äipän polven päälle. Olihan se samalla viesti, että puikot pois ja rapsuttamaan mua, mutta ei tainnut ihan ymmärtää. Mukavaa joulua teille kisulit. Mä odotan, että saadaan joulukuusi niin tulee vessaan valot, Hah!!! t. Dreeveripoika Eka

    VastaaPoista

Kiitos kommentista. Pus!