torstai 15. tammikuuta 2015

Outoja tapoja

Meillä kaikilla on varmasti niitä omia omituisia pieniä tapoja, joille ei ehkä löydy edes selitystä, miksi niin tekee. Joita ei oikein itse edes huomaa, ennenkuin alkaa niitä miettiä tai laittaa ylös. 

Viemärinkannet. Mä en ikinä astu kaupungilla niiden päälle. Kai mä kuvittelen, että se pettää ja mä putoan johonkin (leffoista tuttuun) supersuureen verkostoon, jossa asuu lohikärmeksiä? 
Blogien lukeminen. Kun aloitan lukemaan blogeja, luen kaikki uudet ensin, en kommentoi. Ehkä ne muhii mun päässäni ja keksin kommentoitavaa vasta myöhemmin, jolloin käyn uudelleen. Siis jos keksin kommentoitavaa.
Rappusten nouseminen. Kun meille noustaan, on matkalla kuusi kymmenen rappusen "rypästä". Jostain syystä mä lasken ne aina ja se ärsyttää mua. Silti joka kerta huomaan ne laskevani. 
Pizzan reunat mä jätän lautaselle. Leikkaan ne aina pois ennen kuin alan syödä. Ne on turhia.
Nukkien kääntäminen. Kun muksut oli pieniä, mä en voinut kävellä ohi, jos nukke oli lattialla kasvot lattiaan päin. Oli pakko kääntää se. Joo, hullu minä.
Bensa haisee hyvälle. Ja tussi. Ja liima. Jep, hullu  minä. Tankatessa mä salaa nuuhkin..
Herätyskellon asettaminen. Mä en koskaan laita kelloa soimaan tasan jotain. En 5.00, en 5.15, en 5.30. Vaan aina vaikka 5.02, 5.14 tai 5.29. Mikä lie tähänkin syynä.

Ihan näin hemuli mä en koe vielä olevani: 




Kerro sinä, mitä pöljää puuhaat?

19 kommenttia:

  1. Minä ostan perunoita, hedelmiä ja kaikenlaista irtonaista (jota helppo laskea) aina parittoman määrän. En tiedä miksi ;-)

    VastaaPoista
  2. Viemärin kannet ihan sama juttu, pakko kiertää:). Asun 3 kerros ja "pakkomielle" juosta ne portaat alas ja ylös. Olen 58 v ja siitä on tullut jotensakin sellainen mittari, että ei tässä vanhuksia olla vielä niin kauan kun portaita juostaan.Ylipäätään himoitsen kaikkia portaita:)).
    Hissiä ei ole, eikä sitä tulisi käytettyä, ahtaan paikan kammo niin kova.
    Tänä jouluna jo aikuiset lapset valitteli, että ei voi olla totta, miksi juomamukit häviää hetkessä, vaikka vain vettä joisi. Mulla on paha tapa tempasta ne heti, kun näen ne lojumassa ja tiskata heti. Tästä on saanut kuulla, mutta vaikea on muuttaa tapojansa. Onhan noita, ei nyt muita omituisuuksia tule mieleen, olihan tuossa jo.

    VastaaPoista
  3. Hih, hauskoja!
    En astu koskaan kynnyksen päälle, isä opetti (en muista miksi niin ei saanut tehdä...), purasen leivästä palasen, ennen kuin voitelen sen ja jugurttipurkkiin teen kanteen viillon kynnellä ennen kuin avaan sen.
    Lasken myös rappusia, omassa kodissamme yläkertaan mennessä :-)

    VastaaPoista
  4. Mä laitan kans kellon tolleen soittamaan melkein aina :D. Pizzan reunat on kyllä HYVIÄ! Koitan miettiä että onko mulla mitään outoja tapoja, mutta ei tuu mieleen :D Mä oon niin normaali! :D

    VastaaPoista
  5. Piti oikein ruveta miettimään, onko mulla jotain hassua tuollaista... oon nimittäin ihan tietoisesti pyrkinyt eroon niistä. Ei yhtään askelta mielenhäiriön suuntaan! Mutta nukkien kääntelystä tuli mieleen, että käännän kyllä usein leipiä, kaupassakin jos ne on ladottu pohja ylöspäin. Taikauskoa. Ja ruokaa laittaessa kopistan sekoituskauhalla tms. hyvin usein saman "tattada datta, tat tat" paistinpannun tai kattilan reunaan. Kuopus usein vastaa siihen, jos on kuuloetäisyyden päässä, tai jos kopistankin "tattada datta" pelkästään, niin se jatkaa. Ja mies sanoo että ollaan pöljiä.

    VastaaPoista
  6. Hah toi on meillä sama: Pizzan reunat mä jätän lautaselle. Ne on turhia.

    Mä aina nuuhkaisen leipää ennen kuin leikkaan/syön sitä ;)

    VastaaPoista
  7. Ai vitsi nää on huaskoja :-D Kertokaa lisää!!!!!!

    VastaaPoista
  8. Autolla ajaessa tiellä näkee niitä poikittaisia raitoja, mitä ne lienee... joillain teillä niitä on tosi paljon. Ja mulla on joku pakonomainen toiminta aina "hyppelehtiä" niiden ylitse. Siis ajaessa, juu. Mä heiluttelen vuorojaloin varpaita niin, että muka loikin niiden ylitse, ja koitan olla "osumatta" siihen raitaan... Se tapa suorastaan ärsyttää mua, mutta huomaan aina tekeväni niin... ja huomaan, että mun pitää suorastaan pakottaa itseni lopettamaan se.

    Toinen mun omituisuus on se, että mä höpöttelen itekseni ruotsiksi ja englanniksi. Etenkin koiralenkillä. Mä aina välillä tarkastelen, ettei vaan kukaan näe, että liikuttelen huuliani yksikseni... koitan sen sit naamioida sellaseks, että muka koirille juttelen. No, sanomattakin selvää, että en tee tätä yleisillä paikoilla, vaan ainoastaan täällä meillä peltojen keskellä, kun ketään ei oo missään... toi yksi naapurin talo on vaan silleen, että siihen suuntaan vilkuilen, ettei kukaan vaan näe. =) Mulla on siis kauhea pelko puhua kieliä ääneen, julkisesti, vaikka osaisinkin. Puhun sit itekseni ja vakuuttelen itelleni, että hyvin se menee ja hyvin sä osaat...

    VastaaPoista
  9. Mulle tuli yhtäkkiä hirveen normaali olo :D Mulla oli nuorempana kaikkia tosi outoja tapoja, kuten saatoin vaikka hanasta kylmää vettä laskiessani laskea silloiseen ikääni asti, ennen kuin otin kylmää vettä juomalasiin. Teininä mulla oli tällaisia hullutuksia, mutta viimeisin, mitä muistan laskeneeni on 23, että sen jälkeen olen vissiin ruvennut vähän normaalimmaksi ihmiseksi ;)

    VastaaPoista
  10. Mietin tässä, että kuinka hullut jutut kehtaa kertoa :)
    No, esim järvessä vesijuostessa aloitan aina myös laskea askeleet. Päästyäni jonnekin kahteensataan tms, muistan, että ei tarvi laskea, ja alan seurata luonnon ilmiöitä.
    Kävelessä kylällä mietin joskus, että jos tuo kaukana kylätiellä näkyvä ihminen +koira ehtii ennen minua jonkun pylvään kohdalle, se tietää hyvää.

    Jos ostan jotain irtotavaraa, pitää olla parillinen määrä. esim appelsiineja aina esim 6, ei vahingossakaan seitsemää tai viittä.

    Avannossa uidessa lasken myös uintivedot ja mikä harmi kun joku tulee juttelmaan ja sotkee mun laskut. Niitä on oltava vähintään 30 per uintikerta.

    Kompostiin menevä kippo sijaitsee tiskipöydän alakaapissa. Sen kantokahvat ON oltava seinään päin.

    Yksin auoa ajaessa laulan mukana jos radiosta tulee joku mukava biisi. Lauluääntä minulla ei ole lainkaan, joten yritän muistaa olla laulamatta kun mies on mukana, hänellä on absoluuttinen sävelkorva.

    Pitsasta syön aina ensin reunat, siten ovat pois kuleksimasta ja voi ryhtyä varsinaiseen pitsan syöntiin.

    Astianpesukoneen tyhjennys on tehtävä tietyssä järjestyksessä. Jos siihen "sotkeutuu" joku muu, menee kokohomma mönkään...

    Siinähän noita:D

    VastaaPoista
  11. Pizzan reunat, sama juttu. Turhaa!



    Mä en keksi yhtään (muuta) hassua tapaa. Oonkohan mä normaali? Vai niin epänormaali, etten edes tajua tapojeni olevan outoja?

    VastaaPoista
  12. Lasken kanssa aina rappusia niitä noustessani, en alaspäin mennessä. Ja toi on sama mulla kun Helillä että höpöttelen joskus ruotsiks ja englanniks ja joskus kun en höpöttele ääneen niin tietoisesti ajattelen ruotsiks ja englanniks, useimmiten englanniks kun sitä osaan paremmin ku ruotsia.
    Pizzan reunat syön aina kun oon niin ahne etten voi jättää hyvää ruokaa syömättä :D
    Ja sit multa löytyy semmonen omituisuus että saatan leikkiä itsekseni semmosta ajatusleikkiä että ajattelen vaikka että jos ehdin mennä tuon puun kohdalle ennen kuin tuo auto ohittaa minut niin sitten tapahtuu jotain/ei tapahdu... aivan päätöntä tiedän :/

    VastaaPoista
  13. Tämä on kiva ja pitää paljastaa minunkin muutama.
    Kampaan aina hiukseni ja laitan hajuvettä kun menen nukkumaan.
    Lasken silmukoita kun neulon suoraa neuletta.
    Pyöritän hulavannetta 100 kertaa kun avaan tietokonetta.Ei yhtään enempää tai vähempää.
    Tässä nämä kesyt :)

    VastaaPoista
  14. Ihania juttuja. Ja mitä mitä... mulla lyö ihan tyhjää, eli kaikki mun höpsöt oudot tapani ovat kai mielestäni ihan tavallisia ja normaaleja ;-)

    Tai edes jotain:
    leikkaan pizzasta neliskanttisia suupaloja (reunat syön kyllä),
    uutta kahvipakettia avatessa pussiin pitää heti tunkea nenä ja nuuhkia ihanaa tuoksua,
    suihkun jälkeen napaan pitää suihkauttaa tuoksua,
    nukkumaan pitää mennä sukat jalassa ja ne pitää ennen nukahtamista ripsiä jaloista lattialle,
    jääkaapissa tavarat pitää laittaa oikeille hyllyille,
    aina kun olen yksin kotona, niin ainakin yksi biisi pitää laittaa soimaan ja samalla pitää riekkua ympäri kotia juuri silleen kuin itsestä tuntuu.

    Kiitos Helmi! Tästä postauksestasi tuli superhyvä fiilis ♥♥♥

    VastaaPoista
  15. Yhden mä unohdin: kävellessäni ulkona mä kiinnitän huomiota vastaantulevien kävelytyyliin. Mietin sitten mielessäni, että "tuolla menee polvet liiaksi sisäänpäin -voi voi, sillä on sitten vanhempana pahasti kipuja jaloissa" ja "miksei tuolle ole sanottu, että varpaiden ei tule sojottaa kävellessä ja seisoessa sisäänpäin vaan mieluummin suoraan eteen tai edes ulospäin -tuostakin tulee sitten isompana vaivoja jalkoihin" taikka jos näen sauvakävelijän, niin seuraan, että pitääkö se sauvoja oikein ja miten se etenee niiden kanssa... Taikka jos joku pitelee käsiään, niin heti huomaan onko se oire kivusta. Olen kuin kävelevä kivun-huomaaja. Hohhoijaa... tästä voisin kyllä hellittää ;-)

    VastaaPoista
  16. Nää on aivan parhaita. Mä olen nauranut täällä yksistäni monessa kohdassa ja koettanut eläytyä toisiin :-D Ihanaa, on niitä muitakin "hulluja" maailmassa kun minä!
    Näistä tulee ihanan hyvälle tuulelle :-D

    VastaaPoista
  17. Käytän aina rappusia, en laske niitä..pelkään hissejä. Pizzan syön aina käsin repimällä, en käytä aterimia, reunatkin maistuu. Nuket/pehmolelut asettelen aina niin kotona sekä muissa paikoissa, että niiden on hyvä olla, kasvot aina ylöspäin eikä mitään saa olla kasvojen päällä. Kaivonkansien päälle en astu ja joissakin paikoissa myös välttelen niitä kivetysten saumoja, niillehän ei voi astua. Lautanen on aina syötävä tyhjäksi (ja se näkyy muodoissa) mitään ei saa heittää roskiin. Blogit luen aina myös minäkin läpi ja myöhemmin käyn kommentoimassa, harvoin suoraan. Tiskikoneeseen ladon astiat tietyssä järjestyksessä ja liian nopeallakin tahdilla - "missä mun kahvimuki on..?" on yleinen kommentti meillä oman perheen kesken tai vieraiden käydessä =)
    Aamut alkaa aina samoilla rutiineilla..vessa, kahvi, suihku, naamarasva jne. jos jokin menee vikaan on koko päivä pilalla. Tarkistan avaimet, kännykän,yms repusta, kahvinkeittimen, ovet, valot aina 100kertaa jos lähden pois kotoa. Lähtöpissalla on aina käytävä vaikkei olisi hätäkään.. Ruoan syön mieluiten haaleana kuin kuumana. Levitteitä tietylle puolelle leipää tai näkkäriä.. onhan näitä..outoo tai ei, muutta elettävä on=))
    Tää oli mainio juttu - KIITOS Helminainen<3

    VastaaPoista
  18. Mulla on noi bensat ja tussit vähän sama. Lapsena meillä oli sellanen hirvee vanha kosla ja kun sen tankkas takapenkillä alko haista bensälle... sitä nuuskuttelin salaa.. Ehkä mä siksi olen tämänlainen...?
    Pitsan reunat jätän kanssa syömättä.
    Kauppakassi pitää täyttää tietyllä tavalla.

    VastaaPoista
  19. Hah-hah, nämä ovat hauskoja, myös kommentit!
    Myös minä laskin kaikkea mahdollista, hedelmistä silitettävän pyykin määrään.
    Astiat pitää asetella tietyllä tavalla apk:eseen, Miehen täyttämä koneellinen pitää ensi purkaa ja täyttää uudelleen ennen pesua. Myös kaapissa kuppien korvien pitää osoittaa oikeaan suuntaan.
    Pyykit pitää ripustaa tietyssä järjestyksessä ja kerätä pois toisenmoisessa.
    Välttelen laatansaumojen päälle astumista kaduilla ja pihakiveyksillä.
    Suoristan tauluja (ja muutakin esillepantua) kotona, kylässä ja julkisilla paikoilla.
    Henkareiden koukkujen pitää osoittaa samaan suuntaan (korjailen vaatekaupoissakin...).
    Omituista? Ei minusta.... ;o)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista. Pus!