sunnuntai 1. helmikuuta 2015

Prinsessaviikonloppu

Viikonloppu täynnä Kaikkea.
Perjantain vietin taas keittiössä. Tällä kertaa ihan kotona. Puuhailin tuttavalle luvattuja juttuja. Nuorimmaisen päästyä koulusta lähdin viemään häntä kaverilleen viikonlopun viettoon. Mä olen iloinen, että tietyt kaveruussuhteet ovat säilyneet hyvinä, välimatkasta huolimatta. Ajelin siis typykän 60 km:n päähän ja huristelin takaisin. Tuttava tuli miltei samantien hakemaan tekemäni jutut ja antoi mulle aivan ihanat jalanlämmittimet. Ihanat-ihanat!! Mä siirryin perjantai-illan viettoon tuohon naapurikylään. Olla kyhnättiin, mä pääsin saunaan, kalasoppaa kannettiin eteen ja hyvänä pidettiin kaikin tavoin. Katsottiin leffaa, narskutettiin pähkinöitä ja söpöiltiin. (Ei saa oksentaa!!)
Lauantai-aamuna mulla soi kello jo aikaisin, piti laittaa kamat kasaan ja siirtyä kohti kotia, käydä hoitamassa kisumisukat ja olla kymmeneltä jo matkalla uuteen kyläpaikkaan. Pitkään suunniteltu reissu Erittäin Rakkaan sukulaisen luo alkoi... tyyriinä mä istuin vaan kyydissä ja nautin maisemista, äiti halusi ajaa.
Matkalla bongattiin mm peikkoja:

Ympyrää oli lapsellisen kiva ajaa ympäri ja ympäri, jotta voitiin hetkeksi pysähtyä kuvanottoa varten... ;)

Perillä jälleennäkemisen riemu oli valtaisa, ruokakin jo odotti.. Juteltiin, herkuteltiin, ja tehtiin tyttöjen juttuja. Oli kuulkaa kasvonaamiota jos jonkinlaista ja ihmeitätekeviä rasvoja ja vaikka mitä! Hiusnaamioita ja öljyjä.. Saunassa kuorivaa hinajaa ja ihanalta tuoksuvia juttuja. (kaikki mulle siis kokolailla täyttä hepreaa, kun en juuri tuollaisiin osaa/pysty/jaksa panostaa.) Mutta ihanan luksusolonhan ne sai aikaan! Koko ajan puhe pulppusi ja nauru myös. Illalla saatiin taas lisää herkkuruokaa ja suhteellisen aikaisin taas löydettiin itsemme nukkumatin mailta. Aamulla tukka tuntui pumpuliakin pehmeämmältä ja vatsa"lihakset" ovat yhä naurusta hellänä.
Iltapäivällä ihmeteltiin sitä lumimäärää, joka tuon vuorokauden aikana oli tullut. Auton päällä oli huijaamatta 20 cm lunta, joka sitten kauhottiin pois ja alettiin taas matka kohti kotia. Kurja keli ja mun vuoro ajaa. Mutta ei hätää, ei meillä ollut kiire mihinkään, etenkin kun rakas veikka lupasi hakea Nuorimmaisen, joka oli siis ihan toisessa suunnassa.
Kotona odotti jo Nuorimmainen ja Keskimmäinenkin, joka tuli kärkkymään ruokaa. No ei, ihan ite sitä pyysin, kun tiedän silläkin olevan tosi tiukkaa.
Ilta tässä kuluukin ihan chillaillen, jotenkin on aika naatti olo. Totta se on, että reissussa, pienessäkin, on ihanaa, mutta kotona on aina paras <3
Prinsessana oli kiva olla viikonloppu, mutta ensi viikolla on kiva taas lähteä muutamana päivänä töihinkin!
Ensi viikolla on myöskin Nuorimmaisen aika sairaalaan, viimeinkin. Vakilukijat ainakin muistavat nuo selittämättömät jalkakivut, jotka on jatkuneet koko tämän ajan. Nyt päästään viimein ortopedin puheille.
Ensi viikolla myöskin selviää asuntoasiat. Kai. Edelleen mä olen vaakalaudalla asian suhteen. Edelleenkään mä en tiedä, mitä teen. Olenko järkevä vai hullu epävarmaan heittäytyjä? Mutta onhan tässä pari päivää aikaa taas tapahtua vaikka ihmeitä.

8 kommenttia:

  1. Melko lailla täydelliseltä kuulostava viikonloppu, mutta olen samaa mieltä siinä, että kotona on aina paras! ♥ Jänniä asioita sulla luvassa myös ensi viikolla. Mahtavaa, että pääsette sinne ortopedille, jossa toivottavasti saatte vastauksia kysymyksiinne. Ihanaa alkavaa viikkoa! :)

    VastaaPoista
  2. Sinä jos kuka olet ansainnut Prinsessa-päivän <3
    Todella kivalta kuullosti.

    Toivotaan että lapsukaisesi jalka lopulta saadaan kuntoon. Äidin huoli lapsesta on aina suuri.
    Ja se talo. Miten mä näen sen sulla, aina vain uudelleen.

    VastaaPoista
  3. Joskus kaipaa prinsessahoitoa jaksaakseen<3

    VastaaPoista
  4. "Olenko järkevä vai hullu epävarmaan heittäytyjä?" Eihän tää oo edes kysymys :D. Tai ehkä mä luen sitä enemmän omalta kantiltani... Vaikka ollaanhan me aika samanlaisia ;)

    VastaaPoista
  5. Ihmeitä tapahtuu kun niihin uskoo....:) Mäkin yritän uskoa!

    Mistä noita prisessahoitojen antajia muuten löytää??

    Puss

    VastaaPoista
  6. Ihana viikonloppu ♥ Olet todellakin prinsessapäiväsi ansainnut. Elämäsi tuntuu/kuullostaa jotenkin niin tasapainoiselta kaikesta huolimatta. Hugs ♥ Hienoa, että pääsette tytön kanssa ortopedille. Toivottavasti saatte apua ja kivuille löytyy syy. Kiva myös kuulla, että työrintamalla on nyt ollut vähän vilkkaampaa. Ehkäpä niitä ihmeitä on sitä kautta piankin luvassa. I hope so.

    VastaaPoista

Kiitos kommentista. Pus!