perjantai 3. huhtikuuta 2015

Ihanan pitkä perjantai

Mitään en oo tehny..... Virpojien oksat ei kyllä saa olla hetkeäkään rauhassa. Viettävät suvereenisti aikaa enemmän lattialla kuin maljakossa. 

Äidin löytö! Mun tekemä vuonna -80. Hämärästi mä muistan.. Oikein rimpsumekkokin!

Sireenillä on kauniit hiirenkorvat...

Väri-iloittelua ruualla

Rauhallista ja ihanaa. Veikka-rakas poikkesi kahvilla, Nuorimman kanssa venytään ja vanutaan kotona. Mä puuhastelen omiani ja neiti katsee leffoja. Mä en vaan oikein kauheasti jaksa katsella telkkaria. Mielummin teen jotain. Kasvispizzaa ja sitruunaista hyydykekakkua väkästin ja muuttonyssäköitä yhä putkahtelee vastaan. Muuta "juhla"ruokaa en tee, neitikin lähtee huomenna iskälle. Välttämättä en pääsiäisestä niin kovin isosti perusta, toki juuri nyt on mukava, kun on muutama pyhä vapaata, maanantaiksi sitten menen töihin ottamaan pyhälisät omaan taskuun :) Lapsetkin on jo sen verran isoja, että tipu- ja pupupääsiäinen on ollutta ja mennyttä. Mielummin katselen rairuohoakin ilman niitä otuksia, nykyään. Aikansa kutakin.

Yhä vaan kolottaa helmisormea. Joko sitä viimein saisi kaivettua helmet esiin ja jotakin aikaiseksi. Jää nähtäväksi..

Mitä sinä olet puuhannut pitkäperjantaina?



20 kommenttia:

  1. Sulla olis nyt hyvää aikaa tehdä käsillä jotain, eikö vaan?

    Oikein rentoa pääsiäistä!

    VastaaPoista
  2. Pääsiäisragea kuopuksen kanssa, sovinto ja tekemisen keksimistä. Kudotaan nyt molemmat, kuopus kutoo sukkaa ja mä lapasta (enpä ole lapasia kutonut sitten kouluaikojen... Hieman stressaava pääsiäinen, vähän kuin ruutitynnyrissä eläis tuon kuopuksen kanssa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi teinit!! Koita kestää. Jospa se kutominen rauhottas.... ;)

      Poista
  3. On kyllä kissalla niin viaton ilme...
    Täällä on syöty hyvin ja kirjoja kuluu, siis tulee luettua. Vähän risusavottaakin pihassa.
    Aurinkoa odotellessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ulkoiua ja lukulököilyä. Hyvältä kuulostaa. Aurinkoa täälläkin odotellaan!

      Poista
  4. Täällä on vietetty laiskaa kotipäivää. Täytyy kyllä tunnustaa, että jouten olo aika vaikeaa. Kokoajan on vähän levoton olo eikä oikein osaa olla vain aloillaan. Mukavia ja leppoisia vapaapäiviä Sinulle, Helmi Nainen ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sepä se. Mäkään en sellasta "oikeeta lököilyä" osaa, mä koen lököilyksi kotona jonkun kivan puuhastelun. Onnellista pääsiäistä sullekin!

      Poista
  5. Kissan ilme kuvassa on ihan "Emmää mitään oo tehny! Se oli noin jo ku mä tulin!"

    Meillä on kanssa uunia pidetty kuumana ja kaikenmoista paisteltu tylsän päivän ajanvietteeksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, hyvin se osaa näytellä! Teilläkin on sitten puuhasteltu...kiva!

      Poista
  6. Ihanan leppoisaa siellä, leppoisuus on hyvä!

    Täällä pääsiäiskirkko ap jonka jälkeen lasten vastaanotto. Ruuaksi kaikkia pääsiäisruokalakeja vastaan meksikolaista....mutta me tykätään...

    Pääsiäistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just niin, pääasia onkin se, että itse tykkää. MItä sitä väkisin syö pakkolammasta, jollei se maistu? Nauti siellä!

      Poista
  7. Kissa on kyllä niin viattoman näköinen :) Ei mitään yhteyttä virpomisoksiin. Ei sitten yhtään mitään!

    Meillä pitkäperjantai on sujunut leppoisasti tekemällä varsin vähäisesti yhtään mitään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep. "Mitään en oo tehny" :-D
      Hyvältä kuulostaa teidän päivä!

      Poista
  8. Tuttu lause tuo "mä mitään tehnyt ole" - sitä virkkoo meitin Sulokin viljelemään.. jaa, että mitäs olen tehnyt..siivoillut kaappeja ja vaan nauttinut vapaasta.. ihanaa aikaa sinne myös<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vapaasta nauttiminen on ihanaa, kunhan nauttii omalla tavallaan; siivoillen tai mitä vaan.

      Poista
  9. Nyt se tuli todistettua! Sä olet ollut jo pienestä pitäen ollut meedio tekemään kaikenlaista koska tuo 80 - luvun "neito" on taidetta!

    Jurtalla on vietetty erilaista pääsiäistä; useampi tunti koodiwelhon seurana ja koska vika vaatii rahaa ja enemmän aikaa, niin siitä masentuneena mä lähdin tekemään (opettelemaan) safkaa. Moussakaa kaksiv vuokaa ja eclair'eja neljä pellillistä. Koska mä olen heikkona noihin bärseenlevittäjiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kieltämättä, toi neito on aika hellyyttävä!
      Jee, sä edelleen opiskelet ruuanlaittoa, mä nosta yhä hattua sulle!!!! Musta olis hauska opettaa sulle leivontaa. (Ja ei, tässä EI ollu mitään kaksmielistä!)

      Poista
  10. Niin ihana ilme, justiinsa sellainen en se minä ainakaan ollut :D Pitkäperjantaina jynssäsin pullollisen vimiä ympäriinsä, oi ihanuutta. Lauantain kuljin kaurapussi harteilla :D

    VastaaPoista
  11. Mä luin että VIINIÄ, ja ihmettelin että mitä hittoo :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista. Pus!