torstai 16. huhtikuuta 2015

Kevyet jalat blenderissä.....eiku!

Vapaapäivä. Mä heräsin jo ennen viittä kamalaan päänsärkyyn. Tuntui, ettei lääke auta yhtään. Olin poikkeuksellisesti Kainaloisen luona arkiyötä ja odottelin toisen heräävän töihin. Manguin niskahierontaa, otin lisää lääkettä ja nukahdin hetkiseksi. Heräsin siihen, kun toinen painoi oven varovasti perässään kiinni...nyyh, ei aamusuukkoa! Suurin jyskytys oli hellittänyt, mutta kireä, ikävän tuntuinen jumi on niskoissa, joka kohta mitä todennäköisimmin yltyy päänsäryksi. Pöh.

Mulla oli varattuna joulupukilta saamani lahjakorttinjämä kauneushoitolaan, jonne oli mulla jalkahoito varattuna. Outoa ja luksusta. Kaikki toimenpiteet eivät suinkaan olleet niin kivoja, nipisteli ja välillä vähän sattuikin. Kai nyt, vuosien kovettumat ja kaikki... (no olen mä itse välillä hoitanut, mutta ei oo sama asia!) Viimeiseksi tehtävä hieronta oli aivan taivaallista, olisin voinut nautiskella siitä vaikka kaksi tuntia. Poislähtiessä jalat tuntuivat siltä, kuin olisi kävellyt pumpulin päällä. Ihanaa! Siinä istuessani mietin, että jokaisella pitäisi voida olla varaa jalkahoitoon edes pari kertaa vuodessa, niin nautinnollista se toisen tekemänä on. Ja jalkojen päällä sitä kuitenkin ollaan, erityisesti me, jotka työskennellään jalkojemme päällä. Tosin, pitäisi myös olla varaa hartiahierontaan vähintään kerran kuussa, ainakin mulla, jolla hartiat tuppaa jumiutumaan, estoyrityksistä huolimatta. MJaa, taitaa olla aikaa ainakin puoli vuotta viime käynnistä. Noh, sitten mä hoidan itseäni kun kasvan isoksi ja vähän rikkaammaksi.

Koska kaupungissa jo valmiiksi olin, poikkesin Prismaan ja ihmettelin, miten heti aamupäivästä ja torstaina siellä oli niin kova hulina. Mainoskyltit kertoivat sitten olevan asiakaspäivät ja huimat prosenttialennukset. Eilisen tilipäivän kunniaksi ostin tavallisia tarvittavia tuotteita ja sorruin myös heräteostokseen. Nuorimman kanssa tästä on ollut monesti puhetta ja nyt sen ostaa paukautin. Alennuksen kera hinta 25,- 

Josko nyt Nuorimmainen saisi alas aamiaista ja mä enemmän vihanneksia. Ja vähemmän hiilareita. Blenderinostoterveyhuuruissani ostin sitten vielä nokkosjauhetta. Meillä molemmilla kun on hb-ongelma, ajattelin kokeilla nyt tätäkin. Rautatabletit kun ei mun masulle oikein sovi (mikä sille nyt sopiskaan, romu mikä romu, tai sananmukaisesti paskana!)

Nuorimmaisen tetti meni loistavasti. Ja nyt se vasta liekeissä alaan onkin!



                       Kerrankos sitä ihminen erehtyy..... pthui!

17 kommenttia:

  1. Jalkahoito on aivan ihanaa. Pitäisi vaan useammin saada aikaiseksi mennä. Viimeksi sain jalkahoidon päälle vyöhyketerapiaa jalkapohjiin, ai että sekin teki hyvää.

    Laitoitko Pepsodenttiä ihoon vai toisin päin, pthyi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No toisipäin, tietty!
      Tää hieroi kanssa ihanasti ja ajattelin, että voisi olla vyöhyketerapiamaista, niin muikeita pisteitä löysi jalkapohjista kyllä.

      Poista
  2. Mäkin kaivoin viime viikolla blenderin esiin keittiön kaapin päältä pölyttymästä. Olen opetellut tekemään smoothieta. Itse saan näin syötyä pakkasesta marjoja vähemmäksi. Loistava keksintö!
    En muista koska olisin viimeksi käynyt niska-hartiahieronnassa. Siitä on kauan...ainakin toista vuotta. Tarvetta olisi, mutta ei varaa käydä. Kurjaa, mutta totta! Toinen on just toi jalkojen hoito. Mulla on kone kotonakin, mutta empä ole sitä juuri käyttänyt. Kaksi kertaa olen eläissäni käynyt jalkahoidossa ja se on ihanaa. Kaikki hoidot on. Mun kampaaja aina hieroo mun päätä, kun hoitoaine vaikuttaa hiuksissa. Taivaallista. Toivottavasti päänsärky ei pilannut sun vapaapäivää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä mäkin ajattelin; tulisi syötyä nuo mustikat pakkasesta ja jos muutenkin saisi vähän terveellisempää aikaiseksi. Mä kun olen ruuan kanssa muuten täysin selkärangaton paska.
      Onneksi Nuorimmainen on valveutuneempi ja tykkää aidosti!

      Poista
  3. Yääääks, tolle Bepanthenille!

    Mä komppaan: hierontaan kerran kuussa pitäisi olla ihmisellä varaa. Mutta aina ei ole. Mulla just kävi hieroja ja teki kyllä taas niiiiiin hyvää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitäisi olla. Mutta todellakaan aina ei ole. Mutta ehkä se tuntuu sitten sitäkin ihanemmalta?
      Mulla ainakin menee (valitettavasti) kaikki muu tarpeellinen sen oman hemmottelun/hyvinvoinnin ohi. Nyt oli onneksi tuo lahjakortti, niin oli "pakko" mennä :)

      Poista
    2. Sama juttu mulla, mutta onneks joskus voi hemmotellakin!

      Ja piti myös sanomani, että blenderi on hyvä ostos. Kaikkea hyvää ja terveellistä sillä tulee tehtyä. Nyt aion vitamiineja saadakseni pilkkoa sinne puolikkaan hunajamelonin, appelsiinin ja lisään sekaan vähän valmista mango-appelsiinimehua. On muuten hyvää!

      Poista
    3. Kyllä sitä varmasti tulee nyt kaikenlaista tolla kokeiltua. Kiitti vinkistä!

      Poista
  4. Ihanaa, että tyttären TET oli noin onnistunut. Kuka tietää, jospa sä jossain vaiheessa sitten vaikka huristelet hytissä tyttären kaverina pitkin maita ja mantuja.

    Jalkahoito on tosi ihanaa. Jaa-a, koskahan olen itse viimeksi käynyt. Joskus ehkä viisi vuotta sitten kaverin kanssa kylpyläviikonlopussa (ihan järkyttävässä Tallinan Pirita Spassa). Ihan vain varoituksen sanasena, että kukaan ei mene samaan halpaan. En vaadi mitään viiden tähden luksuspaikkoja, mutta edellisen lomailijan p*skat vessanpöntössä hotellihuoneessa oli mulle jo ihan vähän liikaa. Joo, tiedän olevani vähän outo kun tuollaisesta jaksan nillittää. :-P

    Blenderi on takuulla hyvä satsaus. Sinne voi heittää kaikki vähän nahistuneetkin hedelmät ja vihannekset, eikä maussa huomaa yhtään mitään. Meillä mies puhuukin jätesilppurista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jätesilppuri on hyvä! :)
      Harmi, että Pirita Spa oli pettymys. En muista kyllä kenenkään kehuneen paikkaa. Itse en tiedä paikkaa.
      Repsikkana rekassa kuulostaa MAHTAVALTA!

      Poista
  5. Mä en muista olenko edes koskaan ollut jalkahoidossa, hmm..olen vissiin kerran kun esikoista odotin ja ajattelin, että kiva mennä synnyttämään hyvin hoidetuilla jaloilla. :)

    Itsehoito on hyvä, ja sitä pitäisi tehdä enemmän. Huolletaanhan esim autojakin, miksi ei ihmistä? Hieronnat jne....ne ovat usein just niitä juttuja joihin harvoin raaskii laittaa rahaa vaikka hyvä olis.

    Pusut ja valoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä olis. Mutta jos raha on omaan jalkahoitoon tai ipanan kenkiin, niin tiedät kyllä, kumpi luonnollisesti voittaa.
      Mä synnytin Nuorimmaisen justlaitetulla tukalla, Tyyliin suoraa kampaajalta synnyttämään :-D

      Poista
  6. Silloin kun olin Sardiinialtailla väänneltävänä, kävin jalkojani hoidattamassa kun kerran oli mahdollisuus ja se oli hieno juttu. Suurin piirtein tunnin jälkeen tuntui siltä kuin olisi saanut uudet jalat ja ostinpa mukaan jalkojen rasvaamiseen (pedikyristi ripitti kun en ollut hoitanut kinttujani) tarkoitettua ihmetatinaa mutta....jälkeenpäin taisin kerran uhrata aikaa jaloilleni ja sitten se jäi. Mukamas ei jaksa mutta laiskuutta se on.

    Hieno juttu tuo tetin onnistuminen ja toivotaan että nuorimmainen löytäisi siltä alalta ammatin jahka se hetki tulee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitähän se, laiskuutta. Mä kun en viitsis edes käsiäni rasvata, kun joutuu olemaan monta minuuttia tekemättä mitään ;) Töiden takia olis kuitenkin pakko.

      Poista
  7. Terkut sille tettiläiselle, että ammattikouluun sitten vaan. Meidän nuorin on tykännyt kovasti tuosta opiskeluajasta ja hänellä on melkein työpaikkakin valmiina kunhan armeija on ohi. Kuskeista alkaa olla pulaa! Ainoa mistä meillä ei kaveri tykännyt oli liitostekniikka eli hitsauksen opiskelu. Siitä tulee todistukseen 1, muut melkein ovat kolmosia. Ja tuo kannattaa ehdottomasti opiskella amiksessa niin tulee paljon halvemmaksi. Kortit siviilissä ja ammattipätevyydet päälle on lähemmäs 20.000 euroa.
    Voi mä kadehdin sua, kun pääsit jalkahoitoon. Se on niin ihanaa samoin kuin hartiahieronta. Musta vaan ei ole tullut vielä niin rikasta, että voisin käydä sen mikä on tarpeen hierojalla. Vaikka täällä olisi tuo hieronta-akatemiakin, jossa oppilastyö on todella edullista.
    Oikein ihanaa viikonloppua teille molemmille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se vakavasti harkitsee. On vaan vähän hankalien kulkuyhteyksien päässä, sekin saattaa vielä olla se juttu, joka kaataa tuon. Katsotaan.
      Kiitos samoin sulle!

      Poista
  8. Oih, jalkahoito kuullostaa upealta. En ole koskaan sellaisessa ollut, joten ehkä pitäisi kokeilla, jos sen jälkeen kulkee pumpulinkevein askelin =)

    Hienoa, että tet-jakso meni hienosti. Nyt vain nauttimaan viikonlopusta <3

    VastaaPoista

Kiitos kommentista. Pus!