tiistai 7. huhtikuuta 2015

Yks ihan helmi nainen kyseli ja Helmi Nainen vastasi

Sain haasteen Arjen Helmiä- blogin Krisseltä. Krisse on vastannut omiin haastekysymyksiinsä ja heitti nyt mm. mua tällaisilla kysymyksillä. Kun mä vastaan näihin, saan keksiä viidelle bloggarille uudet kysymykset ja heittää haasteen eteenpäin.

Krissen kysymykset minulle:

1. Mitkä viisi asiaa puolisossasi olivat ne, joihin rakastuit?
Puoliso on liian vahva sana tässä vaiheessa. Puhutaan Kainaloisesta.
*Kainaloinen on herkkä ja näyttää tunteensa, puhuu niistä.
*Meillä on yhteinen, joskin pöljä huumori.
*Kainaloinen kun lupaa, se myös pitää.
*Kainaloisen kainalossa on turvallista. Hän on kovin kiltti.
*Kainaloinen on perusmies, ilman mitään ylimääräisiä kotkotuksia.

2. Kerro viisi asiaa, minkä vuoksi asut maalla/kaupungissa.
*Mä kuolisin kaupungissa
*Mä olen niin ihminen, joka tarvitsee luontoa, vaikka vaan ikkunasta katsellen
*Rauha ja "hiljaisuus"
*Pienet ympyrät sopii mulle
*

3. Mainitse viisi asiaa, jotka tekevät arjestasi juhlaa.

*Mun lapset. No, on ne mukana juhlassakin, mutta silti.
*Se, että mä en kaipaa mitään kovin suurta. Mulle juhlaa on pienet asiat.
*Se, että mulla on töitä. Se tuo monia pieniä juhlahetkiä elämään, ihan vaikka sen muodossa, että jääkaapissa on ruokaa.
*Kissarakkaat
*Läheiset, joita mulla onneksi on.

4. Viisi kivointa asiaa kodissasi
*Ehdottomasti se, että me ollaan nyt maan tasalla!
*Sellainen pysyvyyden tunne. Tässä me voidaan asua vielä pitkään... 
*Loput mä laitan kuvina. Pieniä höpsöjä asioita, joilla on yleensä joku merkitys tai ne muuten vaan ilahduttaa silmää tai saa hymyilemään: 

Lahjaksi saadut viinipullonkorkkiviherkasvit. Noissa on siis oikeasti rippunen multaa korkin sisällä ja pikkarainen kasvi. Magneetti takana. Nää on minusta ihan mainiot!
Nuo sanamagneetit jääkaapin ovessa pysäyttävät kaikki. Niitä väkästävät vieraat, niin teinitytöt kuin aikuisetkin. Itsekin niitä pysähtyy välillä runoilemaan. Ihan loistavat. Ja mitä nauruja niiden kanssa on saatu aikaan!


Mun teiniaikainen muki, jonka löysin äidiltä taannoin ja sain luvan tuoda kotiin. Aina hymyilyttävä vedenkeitin on kovassa käytössä. Ostin sen itselleni palkinnoksi saadusta työpaikasta.


Kirppikseltä ostettu hutera ja maalia lohkeileva tuoli, josta mä pidän kovasti. Istua sille ei todellakaan voi, mutta kukka-alustaksi sen alunperin ostinkin. Ensimmäisiä "huonekaluja", joita hommasin pari vuotta sitten , kun asunto oli käytännössä täysin tyhjä ja aloitimme alusta.

5. Viisi tärkeintä asiaa, joita teet vapaa-ajallasi.
*Tapaan lapsia, muuta perhettä ja ystäviä. Monenmoisten juttujen muodossa.
*Vietän aikaa Kainaloisen luona.
*Puuhastelen kotona "pakollisia" kotihommia. Mutta niistäkin mä  usemmiten nautin! Mä vaan olen kotihiiri joka viihtyy kotona(kin).
*Nykerrän kaikenlaista pientä: helmeilen, askartelen, leivon, luen..(ja sählään. Mä vaan olen synnynnäinen sähläri)
*Bloggaan, jutskaan virtuaalisesti kaukana asuvien Ystävien kanssa.
(mua hävettää, ettei mun listassa lue liikuntaa oikein missään muodossa. Toisaalta, mulla tulee töissä yli 10 000 askelta päivässä...tosin sisällä)


Elisa ja Marjaana, Puolis, Susu (ihana lukijani) , Ex- nauta Sanna ja Simpukka  (Osalla teistä ei ole blogia, eli jos otatte haasteen vastaan, voitte vastata tänne kommentteihin tai itse valitsemaanne paikkaan ;) )

1. Mainitse viisi huippuhetkeä, joita on tapahtunut viimeisen vuoden sisällä
2. Viisi kivointa asiaa kesässä
3. Viisi asiaa, joita jääkaapistasi löytyy juuri nyt
4. Viisi asiaa, joista tällä hetkellä haaveilet/odotat tapahtuvaksi
5. Viisi asiaa, jotka näet edessäsi juuri nyt ja joista et luopuisi (materiaosastolla, tässä kohtaa eläimet ja ihmiset ei kuulu laskuihin).

14 kommenttia:

  1. Kiitos haasteesta! Tartun siihen mielihyvin. On hyvä keino päästä taas kirjoittelun syrjään kiinni. :-)

    VastaaPoista
  2. Olipa kiva lukea vastauksesi. Niistä kyllä tunnisti sut niiiin hyvin =) ...ja niistä aisti myös kuinka ihanan tasapainossa sä nykyisin oot ♥

    VastaaPoista
  3. Mä niiin nappaan tän, kiitos Helmi!

    Sä oot Helmi - vastaukset oli jotenkin niin tutun kuuloisia.

    VastaaPoista
  4. Kiitos ihanainen Helmi kun haastoit minutkin. Mullakin on muuten blogi nyt mutta vastaan tänne kun se on ihan eri aihepiirin blogi :)

    1. Tää onkin aika vaikea kun viimeinen kulunut vuosi ei kuulu ihan parhaimmistoon, huippuhetket on olleet vähissä. No eiköhän niitä muutama löydy kuitenkin:
    -Asuntovaunureissu Pohjois-Norjaan
    -Äidin kanssa vietetyt hetket
    -viime kesän puutarhailu
    -Mielialan koheneminen
    -Helmin tuottama ilo (sinun lisäksesi myös chihuahuani Helmi) :D

    2. Lämmin ilma, aurinko, puutarhassa möyriminen, mökkeily, luonnon seuraaminen

    3.Piimää Helmille, juustoa, rahkaa, silliä, varsiselleriä (uus herkku, aiemmin inhosin sitä)

    4.Haaveilen pääseväni opiskelemaan työn ohella, kesästä, kasvien istuttamisesta, kesälomasta ja fazerin sinisestä.

    5.Läppäri, auto (aivan välttämätön täällä landella), radio (ilman telkkaria pärjäisin mutta en ilman radioo), Ikean nojatuoli (aivan ihana löhötä siinä), leivinuuni (se on ihan maailman ihanin)

    Että semmosta, olipas kivaa vastailla :) Kiitti sulle Helmi haasteesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva lukea sun vastauksia!! Mä tulen vierailulle sun blogiin piakkoin!

      Poista
  5. Ouuu gaad... mutta kiitos, ehkä mie jotain saan aikaiseksi, jos en viittä niin... jotain. Sulla oli paljon sellasia vastauksia noissa, joihin mieki vastaisin samantapaisesti. Jos siis osaisin löytää yhtä hyvät sanat ku sie!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Osaathan sä. Sähän olet ihan sanavirtuoosi. Ja vähempikin kun viis riittää loistavasti.

      Poista
  6. Katselin noita sun vastauksia ja tulin siihen tulokseen että onnellinen on se mies joka saa sun kanssas elää. Tunnut olevan harvinaisen tasapainoinen nainen ja se on asia jota moni mies arvostaa.
    Mukavaa loppuviikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Komppaan Paimenta, vastauksissasi lepää rauha ja nauttii hyvän oloinen nainen <3 Iloa viikonloppuusi!

      Poista

Kiitos kommentista. Pus!