keskiviikko 27. toukokuuta 2015

Plaa plaa plaa

Nuo samperin karvapyllyt on nyt jostain keksineet, että tapetissa on reuna. Ja mitä se sitten tarkoittaa? No tietysti sitä, että remppareiskan meille tapiseeraama seinä on nyt reunasta kaikkea muuta kuin kaunis. Yksi iso palkeenkielikin jo tuli, mutta sen sain liimattua nätisti paikalleen. No, onneksi ovat tuolin takana, eivätkä näy...toistaiseksi. Suihkupullolla häädän otukset pois aina kun vaan näen. Töistä vaan en yletä, välimatka on muutama kymmenen kilometria liikaa. Pirskatti katti kertaa kaks!! Ai kaks kattia vai kaks pirskattia? Molempia!

Toi kaikista stydein ihottumarasva on ärsyä. Koostumukseltaan öljymäistä, joka ei imeydy, vaan jää öljyiseksi ihon pintaan. Sitä laittaessa ei voi siis pukea päälleen. Ja arvannette, miltä petivaatteet näyttää? Hehkeiltä öljyläikkäisiltä inhotuksilta. Vielä en osaa sanoa, onko siitä apua. Öljystä siis.

Taimet on edelleen sisällä. Innostus olisi ollut jo siirtää ulos (ja krassi kasvaa jo ulos kasvattamostaan), mutta. Se yks juttu, mikä puuttuu, napsahtaa tilille vasta 15 päivä. "Eihän se maksa kun kympin, ja saat neljä säkkiä Tokmannilta", sanoi mulle yks. No juu, tiedän kyllä, minä jos kuka olen hyvä tarjoushaukka, mutta kun se vaan kymppi on nyt aika tärkee siinä ostoksessa. Ja toistaiseksi sitä ei ole. En mä sitä sille sanonut, vaikka mieli teki. En mä live-elämässä kovinkaan huutele, koitan sinnitellä vaan. 
Joskus tää loppuu. Nytkin pärjättäis, jollei noita "vanhoja" velkoja olis. Ne kun saisi pois, olisi kaikki ihan jees. Voi luoja, kun jostain tippuis kaks tonnia, niin saisi kaikki maksettua pois. Puhtaalta pöydältä kun pääsisi aloittamaan, olisi kaikki hienosti. Nyt on vaan kierre, joka ei tunnu loppuvan koskaan...  

Tänään oli töissä kahvitilaisuus, jossa oli niin tajunnan räjäyttävän hyvää moussekakkua, ettei paremmasta väliä. Se oli niin hyvää, että mun teki mieli laittaa silmät kiinni ja mumista ekstaasissa. Suutuntuma oli niin samettisen pumpulinen ja kolme eri makuista kerrosta mätsäsivät yhteen nin loistavasti, että olisi tehnyt mieli syödä koko kakku. Kaiken päälle se oli pelkistetty ja kaunis! Ah!

Huomenna on vapaapäivä. Ihanaa, kello ei soi 05.01.Listasin kaikki asiat, jotka pitäisi tehdä/hoitaa. Aamulla jos sais aloitettua, saattas illalla olla valmis. No ei, en mä pakota mua, kai ne tekemättömät hommat odottaa, jos ovat tähänkin asti odottaneet. Täytyy priorisoida. Tai kattoo nyt, mikä on puhti. Tällä hetkellä se on asennossa off, mutta unien jälkeen on sentään toivoa, että viisari värähtäisi onnin puolelle. Nähtäväks jää.

Nyt nukkumaan. Mä nään varmaan untakin siitä moussekakusta. Se vähäkin järki tais jäädä töihin.

Toiveikasta Torstaita! 





16 kommenttia:

  1. Mulla oli edellisessä asunnossa tapetti. Kun kynsimisjälkiä alkoi tulla kissan toimesta tapettiin otatin (vuokranantajan luvalla) tapetin pois ja seinät maalattiin. ;) Nykyisessä asunnossa ei ole tapettia. ;)

    Toivottavasti kissat jättävät tapetin rauhaan.

    Moussekakut! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joku tuollainenkin on hyvä vaihtoehto. Täytyy seurailla, josko jättäisivät rauhaan. Ihmettelen, mistä sen nyt vasta keksivät, kun tässä kuitenkin jo muutama kuukausi asuttu. Katsotaan.

      Poista
  2. Asiaan en ole perehtynyt mutta eikös niitä semmoisia kissoille tarkoitettuja hajukarkotteita ole myytävänä? Siis sellaisia jotka eivät haise ihmisnokkaan ja ovat värittömiä...en tiedä mutta josko sellainen auttaisi tapettiongelmaan?

    Kymppi on pers'aukiselle suuri raha ja silloin kun ollaan pienissä, niin Tokmanni ei ole sijoituslistan kärkipäässä mutta älä vaivu synkkyyteen, Eurojackpotissa on 16 miljoonaa ja ajattelin tehdä anomuksen viimeistään perjantaina joten voipi olla että sä saat kolmen viikon päästä (kirottu veikkauksen karenssi) muutaman tuhat kuutiota kukkamultaa ja eiköhän samassa kuormassa ole yks kirjekuorikin jolla ne rahahuolet poistuu.......hyvin pitkäksi aikaa :)

    Pusuja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot sä ihana ja kultainen <3 Mä en lottoa, mä en raaski niitäkään ropoja laittaa turhaan (tässä asiassa mä oon pessimisti). MUtta usko pois, jos mulle jostakin taivaasta muuten vaan tippuu isoja rahoja, osa niistä auttaa suakin :)
      Tota kissajutskaa täytyy tutkiskella....kiitti!

      Poista
  3. Vitsi mä ihailen sun energisyyttä. Mulla tuntuu olevan voimat loppu/motivaatio hukassa töiden suhteen vaikka juuri tulin lomalta. Plaah.

    Iloa!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kai se kestää hetken, kun kaikesta ihanuudesta täytyy irtaantua ja solahtaa arkeen? Koita kestää!

      Poista
  4. Kyllä hyvin vielä ehdit istuttaa, vasta ollaan toukokuussa.

    Moussekakku, tuli vesi kielelle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin mä olen koittanut ajatella. Vaan se kuuluisa MALTTI on taas jossakin piilossa... ;)

      Poista
  5. Joko teillä kompostoidaan? Siitä saa ajan kanssa hyvää multaa kukille. Joskaan tiedän, ettei auta juuri tämän hetken tarpeeseen...
    Tsemppiä! Ja moussen makuisia haaveita ;-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kompostoi tämä taloyhtiö. Kiitos, kyllä tässä porskutetaan....

      Poista
  6. Joo, tapetti ja kissa on huono yhdistelmä. Samoin verhot ja kissa, pehmeät huonekalut ja kissa, helposti särkyvät koriste-esineet ja kissa... mutta mikä sen kauniimpi koriste kirjahyllyssä on, kuin se kissa :)

    Hauskaa vapaapäivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just eilen katselin että verho repsottaa....tainneet olla kiipeilypuuhissa nuo otukset. Kirjahyllyä mä en omista, mutta kaikki paikat noi muuten karvaa...eikun kaunistaa, kyllä! Vaan kaikesta tuhosta huolimatta, en luopuis!!! <3

      Poista
  7. Mäkin niiiiin toivon (meille molemmille) sitä uutta alkua. Tai siis puhtaalta pöydältä aloittamista. Toivotaan, että joskus!

    *halit*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joku kaunis päivä se on niin, meillä molemmilla. Piste.

      Poista
  8. Tuon kuvauksen jälkeen minäkin saatan nähdä unta siitä moussekakusta :D

    VastaaPoista

Kiitos kommentista. Pus!