perjantai 24. heinäkuuta 2015

Stressipää toipuu samalla


Taisi se sairasloma tulla tarpeeseen. Ensimmäisenä päivänä olin nukahtanut istualteni sohvalle ja kipannut siitä sitten omituiseen kippiasentoon sohvalle, josta Nuorimmainen mut hihittelyllään herätti. Parin tunnin päästä vetäisin kahdentoista tunnin yöunet ja taas päivällä maistui päikkärit makoisasti. Pitkillä yöunilla ja päikkäreillä on menty kaikki kolme päivää.



Toki mä koetin kotona hissukseen tehdä pieniä rästihommia ja käydä kävelyillä ja hoitaa asioitakin. Mutta rauhassa ja ilman kiirettä ja stressiä.

Yhdellä kävelyllä kahmin metsämansikoita....



Kotosalla ollessa KonMarinoin :) Siitä lisää seuraavassa jaksossa!

Luin muutaman kirjan....



Leijuin puoli päivää tavatessani vanhan tuttavan, joka kaupassa hämmästyneenä kiljaisi: "Helmikö se siinä!!! Mitä sulle on tapahtunut, herranen aika, sähän olet kuin pikkulikka ikään!!" Mä esittelin sitten vieressäni seisovaa pikkulikkaa ja kehuin Nuorimmaksi lapsekseni. Täti taivasteli edelleen, että olen kuulemma nuoremman näköinen kuin kakskymppisenä. Totesi vielä vakavana perään, että "Minä sanon asiat aina suoraa, enkä kiertele, oli se sitten hyvää tai pahaa".  Kiittelin kovasti ja kerroin, että sanoi juuri monen päivän edestä ilostuttavia asioita. Hymyilyttää!

Kinttukaan ei ole enää yhtä kipeä kuin pari päivää sitten. Kaipa nuo piikit vaan auttaa. Vaikken niistä niin tykkääkään.

20 kommenttia:

  1. Olen ainakin kaksi alimmaista lukenut.

    Paranemista ja rentoa eloa sinne edelleen. Ja hei, eiks oo aika imartelevaa olla kuin pikkulikka ikään? Vaikka on kolme isoa lasta.

    Niin, ja KonMari-asiaa kuulen mieluusti lisää. Sen jälkeen oli aika helppoa ottaa kirpparipöytä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan se. Vaikka mua kyllä nauratti, koska olin just ajatellut, että tukkakin on likainen kun mikä ja selkä oli kipeä, kuljin kumarassa :) Ja SILTI tuo mummo oli sitä mieltä. :-D
      Juu, KonMaria tulee.....

      Poista
  2. Kuulostaapa jo paljon paremmalta! Tervehtymään päin taidat olla, tyttösein! :D

    Lähtikö KonMari itämään, vai? :) Raporttia sitten tänne, kuten jo lupailitkin...

    VastaaPoista
  3. Tarpeen oli lepo sulle. Hyvä, että jalkakin alkaa toipumaan. Paranemista edelleen!
    Kyllä tätit tietää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan selvästi tietää! Vaikka tiesinhän mä sen jo entuudestaankin. Tädit ja äidit on viisaita.

      Poista
  4. Nyt alkaa kuullostaa paremmalta, jee. Toivon sulle edelleen lepoa paranemisia, parasta ja mielettömästi voimia. Ja valoa ja paistetta (ainakin sisäistä).

    VastaaPoista
  5. Hyvä, että olo alkaa hiljalleen parantua ♡ Joskus hitaus ja lepo ovat niin tarpeen, ja keho tekee vaikka stopin saadakseen levätä... Iloa ja hyvää oloa sinne!

    VastaaPoista
  6. No sentään jotain hyvääkin siinä jalkajutussa. Kyllä sä ehdit sitten taas mennä tukka putkella kun on sen aika. :-)
    Tuttavasi on ihan oikeassa.

    VastaaPoista
  7. Ihanaa että olosi alkaa parantua! Olin jo vähän huolissani kun luin tuota edellistä postausta :/ Tuosta Konmarista, niin mä oon katellu youtubesta monta siihen liittyvää videota ja niiden perusteella siivosin vaatekaappini sillä metodilla. Riepua lähti aika tavalla :) mulla on se kirja englanninkielisenä mutta en oo vielä saanu ittestäni irti että olisin sen lukenut...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä nuo napapiikit vaan auttaa. KInttu on hetken päästä kuin uusi ja muutenkin se ihan superuupumus katosi jo. Tosin, nukkunut olen edelleen kevyesti 12 tunnin yöunia. Melkein hirvittää, miten huomenna saa taas selvitä melkein puolella siitä. Mutta kyllä se siitä, ihan varmasti. Kiitos Susu <3

      Poista
  8. Jos KonMari lähti itämään niin sitten en vieläkään löytänyt lajitoveria, joka olisi ahdistunut siitä kirjasta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lähti se. Tosin kirjaa en lukenut vaan netistä olen katsellut päällisin puolin ja Arkitaivas-blogista lukenut innoitusta.
      Eikä, miten ihmeessä sä ahdistuit siitä?

      Poista
    2. Sen kirjan saa kirjastosta, aika pitkä jono oli, odottelin monta viikkoa. Siinä kirjassa käsketään heittää pois sellaisia asioita mitä ei tarvi. Kun sitä on arkistoinut aakkosjärjestykseen käyttöohjekirjat ja on nätissä rasiassa mainoskyniä ja sitten ne pitäisi heittää pois :D Mun hamstraamiselle herkkä mieleni näki siellä kirjassa koko ajan vaan heitä pois, heitä pois! Musta tuntuu, että jos jonkun krääsän heittää pois niin ei mene kauaa kun kaikki blogit tursuaa jotain hienoa tuunausta mikä on tehty kännykän laturin johdosta vuodelta -99 :D

      Poista
    3. Auuuts!! No tossa tapauksessa mä osaan kuvitella kyllä sun tuskan :-D

      Poista

Kiitos kommentista. Pus!