perjantai 17. heinäkuuta 2015

Tilipäiväsokeriöverit


Tilipäivän kunniaksi mä päätin ostaa mulle ja Nuorimmaiselle herkkua. Tilipäiväkauppareissu on muuten ainoa kerta, kun mä en laske koko ajan kauppaa kiertäessäni mielessäni ostosten yhteissummaa. En mä silloinkaan osta mitään ylimääräistä ja ostan halvinta ja vain tarpeellista, mutta silloin ei tarvitse laskea. Ilot ne on kuulkaa kullakin. 


Pröystäilin mä muutakin: ostin kaksi eri makuista mehua.
Mutta ne överit, niin. Todellakin överit! Mansikkavaniljaleivos  ja limejuustokakunpala. Molemmat laitettiin puoliksi ja nautiskeltiin yhdessä kotona. Kun ne oli syöty, molemmat totesi, että olisi ollut paljon viisaampaa syödä vain toinen pala nyt ja toinen myöhemmin. Vaan kun himoissaan ei pysty näköjään... On tällanen meille kuitenkin niin harvinaista herkkua. 
Yhtä mieltä oltiin siitä, kumpi oli parempaa. 

                                     Arvaatko?


                                   Maksoin rahalla.

10 kommenttia:

  1. Veikkaan, että mansikkaleivos oli parepi

    VastaaPoista
  2. Mulle maistuisi tuo lime-juusto (mansikalle olen allerginen) mutta veikkaan silti mansikkaa.

    Mä näin ton sarjakuvan ja nauratti silloin ja nauratti nyt ;-)

    VastaaPoista
  3. Teilläpäs on reipas meininki kassoilla ;-)

    Ihanan näköisiä herkkuja, olisin itsekin syönyt molemmat... menevät vielä huonoksi hapekkaassa ilmanalassa. Tässä pitääkin heti lähteä kahvin keittoon ja katsomaan saanko mansikoista taiottua edes mansikkaleipää lautantai-iltapäiväkahveille (meillä iltapäiväkahvitkin maksetaan rahalla ja vastineeksi saa oikeaa kahvia maidolla).

    Ihanaa viikonloppua sinulle <3

    VastaaPoista
  4. mä sain just viime kuussa järkkä kameran maksettua, ja loppu muutkin velat, perjantaina ukkonen hajotti telkkarin... ei muuta kun.net anttilaan, perkele :-D..

    VastaaPoista
  5. Vaikea arvata, kun ei näe mansikkaleivoksen sisään, mutta epäilisin limekakkua silti paremmaksi.

    Ite oon ehkä lopettanut valmisleivosten oston, kun ne yleensä aina noudattaa kaavaa: kaunis päältä mutta mauton tai peräti paha suuhun päästyään. Saatan tehdä poikkeuksen tulevalla laivareissulla... ja aina, kun joku muu tarjoaa :)

    VastaaPoista
  6. Minäkin taidan kallistua limekakun puoleen. Vaikka tuskin tekisi vaikeuksia syödä mansikkaleivostakaan.

    VastaaPoista
  7. Ihanan näköisiä kumpikin, slurps! Mä olisin varmaan vaivatta saanut syötyä molemmat, enkä tiedä olisiko makeanhimoni tullut sittenkään tyydytetyksi...

    VastaaPoista
  8. Ostaessani mä luulin, että limejuustokakku olisi parempi, mutta toisin kävi. Vaikka nämä oli konditoriatuotteita, eikä mitään ässän leivoksia, niin silti tuo lime oli liian raskas ja tuhti. Jopa minulle!!! Hyvää se silti oli, ei sillä... ;)
    Mansikka taas oli raikas ja "kevyt" ja oikein herkullinen. Mansikka siis voitti!

    VastaaPoista

Kiitos kommentista. Pus!