keskiviikko 11. marraskuuta 2015

Mitään järkiperäistä ei tule...


Joulukorttinäpertely on kivaa. Sitä mä olen koettanut paukkujen riittäessä harrastaa. Joskus ei jaksa kuin hetken, joskus taas vähän kauemmin. Kuitenkin mulla on vaan palo saada ne itse tehdä. Tiedän, halvimmillaan joulukortteja näkyy saavan marketeista 20 snt kappale. Pääsisi helpolla ja halvemmalla. Mutta. Kun. Mä. Haluan. Askarrella. Ne. Itse. Monta muuta asiaa voin jättää väliin tai siirtää, mutta tätä en. Koska tykkään. 
Vaikka toisaalta kyllä tahtoisin boikotoida Postin käyttämistä. Tiedätte kyllä, miksi.

Vapaapäivän turvin mä jaksoin myös värkkäillä meille olohuoneeseen kivan "valoteoksen". Aiheutti vähän haastetta, koska toinen riiviökissa pitää jonkinlaisena herkunaan noita ohuita valojen johtoja. Mutta onnistuin ja "teoksesta" tuli vieläpä tosi kiva. Meillä ainakin tykätään! 

Mä olen taivastellut tänä vuonna joulukalentereita. Olenhan mä kolmen lapsen äitinä nähnyt kaikki nuo tavallisimmat markettien kalenterit; suklaa- ja salmiakkiversiot kymmenillä eri aiheilla. Tänä vuonna näin ekaa kertaa herkkukalenterit myös kissoille ja koirille. Kosmetiikkaosastolla törmäsin korukalenteriin! Bodyshopissa myydään kalenteria heidän tuotteillaan, hinta noin 70...huhhuh!!! Tosin, käyttötuotteitahan ne on kaikki.. 
Vaan kyllä mä niin sekä lapsellinen, että jouluihminen olen, että tahtoisin kanssa jonkun ihanan! Viime vuonnahan sain lahjaksi ihanan mietelausekalenterin; siitäkin tykkäsin. Ajatelkaas, miten ihana olis esim teekalenteri! Pussi eri teetä jokaiseen joulukuun aamuun.. Vaikka sellainenkin varmaan on jo keksitty? 

Mä olen ollut nyt kokonaista 11 tuntia hereillä ja taas silmät jo lupsuu. On tää aika sairasta! Lumi saisi tulla valkaisemaan maan. Ja piristämään kaamosuneliaita ihmisiä!

Tiedättekö muuten, mihin mä heräsin tänä aamuna? Siihen, että sylkäisin omalle tyynylleni. Ja oikein kunnolla! (älkää naurako siellä!!)
Jaa miten niin mä eläydyn? Uniinkin.... Lapsena touhusin unissani kaikenlaista uskomatonta ja aina silloin tällöin aikuisenakin. 
Toivottavasti joku yö ei pääse pissa...


22 kommenttia:

  1. Kyl mää silti sanon, että toi sylkäisy on jo ihan uskomatonta! :D :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tirsk.. No älä!! :-D :-D Kyllä mä kaks kertaa mietin, että näinkö mä unta, mutta ei...tai kai mä näinkin, mutta kun todistusaineisto oli tyynyllä, niin oli pakko uskoo :-D

      Poista
  2. Sitä pissaa odotellessa ... ei vaan, kun kuvaa sun jouluvalohässäkästä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aattele, jos oikeesti pääsis pissa.... MIten tollasen kiinteen patjan sais pestyä? Ei millään? :-D Tarsko alkaa varuiks käyttään vaippaa? Tai muovialustaa?

      Poista
  3. Tekisinhän mieki, mutta se inspiraatio on ihan hukassa! Kirjoitinkin ensin tuohon, että "inspiraato". Se on mulla varmaan sitten sellanen. Kuollu. Vaikka oon ostanu jotain uusia askartelujuttujakin. Joko ostan ne valmiina tai sit mun kortit on tyyliä yksi tarra keskellä korttia.

    No niin, taas meni omaksi valitukseksi :) mutta keksisin sitä sorttia vaikka kuinka! Olen iloinen sun inspiksestä silti.

    Mie näin yhteen väliin usein unia, että etsin vessaa, mutten ikinä löytäny semmosta mihin olisin voinu mennä tai mahtunu, ja mietinkin, että jos joskus viimein sellaisen löydän, niin kastelenko sitten sängyn... mutta en sentään kastellut. Psykoterapian jälkeen ne unet lähes häipyi. Kumma juttu.

    Mie haluaisin kans boikotoida postia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne unet kerto jostain jotain, joka selveni sulla tarapiassa? Se olis loogista?
      Olis hyvä, että postilla olisi kilpailija. Hinnat nousee, palvelu on selvästi huonontunut ja työntekijöitä kyykytetään.
      Tulisko se inspiraatio, kun "väkisin" alottais? Jos se veis mukanaan siinä tehdessä? Vaikka toki itse tiedät, mikä omaan oloon sopii... Tsemppiä!

      Poista
  4. Niitä muuten on myynnissä - teekalentereita. Siinä näytti olevan 12 eri laatua...
    Ite en juo teetä, mutta kaveri oli saanut sellasen. Oli kuulemma ostettu Stokkalta. Joten jo pelkästä kaupasta tietää miksi mä en todellakaan tiennyt sellasista, vaikka muuten kuolaan kaupassa kalentereiden perään ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahaa! Enpä tiennyt minäkään, ei ihan kuulu toi Stokka mun ostospaikkoihin. Eikä oo kyllä lähelläkään ko puljua. Bodyshopin kalenterista kuulin kaverilta, sitäkään en oo nähnyt livenä, netistä sitten uteliaana katoin, millainen on. Kelpais :)

      Poista
  5. Myös minusta korttien tekeminen on mukavaa ja joulukirjeen kirjoittaminen on tosi kivaa puuhaa.
    Joulukalentereita minäkin aina tutkailen. En tosin tiennyt minäkään tuosta tee-kalenterista. Kuulostaa hyvältä. Tänä vuonna miehelle tuli SPR:n kalenteri postissa, 10 e siitä maksaa syyrialaisille pakolaisille menevään rahastoon. Taidan kuitenkin maksaa, koska säästyin kaupassa pohtimisen vaivalta ja se on tosi kaunis. Monesti ostan partiolaisten kalenterin. Sen idea on kiva, kun kuva täydentyy niistä luukuista. Ja joka vuosi meillä pitää olla jokaisella raaputuskalenteri......eihän sitä tiedä vaikka aattona olisi rikas!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Partiolaisten mullakin on ollut, oon monesti ostanut kummitytöltä, tukeakseni. Siinä on kyllä kiva se kuvaidea. Raaputushommaa mulla ei ole koskaan ollut.

      Poista
  6. Itse tehtyjä joulukortteja on tosi mukava saada, joten hienoa, että joku niitä tekee. Minulla on yksi ystävä, joka tekee itse kortit ja joka vuosi on hauska avata kuori ja odottaa mitä siellä tänä vuonna on. Viime vuonna oli kuivatuista männynkävyn paloista tehty joulukuusi ja jäkälää siinä lumena. Jollain lakan tms tapaisella käsiteltynä.

    Itselläbi ei ole vielä tullut inspiraatoa (!) joulukortteihin. Teetän ne yleensä jostain valokuvastani.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Inspiraato on kyllä loistava inpiraation vastakohta! RH keksi hyvän :)

      Toisaalta kun itse on ne aina tehnyt, meinaa tulla "paineita". Samallatavalla kuin kerrot, moni jo ihan odottaa, että mitäköhän tällä kertaa sieltä tulee. KOetan olla ajattelematta sitä. Ja tänä vuonna on kyllä menty helpolla, ainakin täällä korttipajassa.
      Sulla on kauniita luontokuvia, kelpaa niistä teettääkin!

      Poista
  7. Mä ymmärrän ton korttiaskarteluinnon hyvin, mäkin olen kortti-ihmisiä.

    Mitä jos vain ostais teelajitelman ite (pääsis halvemmalla) ja piilottaisi niitä pusseja hauskasti omaan kotiin eri jemmoihin (x 24)? Mun päällä vois tehdä tiukkaa löytää niitä kaikkia "piilosta", heh....

    Iloa!

    VastaaPoista
  8. Poks, heitin sulle haasteen - käy kurkkaamassa :)
    Joulukalenteri, tosiaan... Kohta on SE aika. Mä voisin ottaa sellaisen, josta tulis joka päivä Fasun suklaalevy ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, erimakuisia vaan joka päivä :-D
      Kiitos haasteesta, käyn kurkkaamassa!

      Poista
  9. Voi kunpa mullekin iskis joku tollanen inspis, mistä tulis hyvä fiilis, mutta tää mun meneillään oleva megaluokan kodinraivaus- ja kirppishärdelli syö kaiken energian. Ja justiin sen takia tän kaiken aloitin, että se päinvastoin TOIS energiaa, mutta vielä ollaan kaukana siitä pisteestä. Jaksan kuitenkin uskoa, että kyllä se sieltä vielä tulee sekin aika, että päässä alkaa pyöriä pelkän pölyn ja kaaoksen sijasta jotain kivoja ideoita, jotka nyt on hautautuneet kaiken muun alle.

    Ja siis. Täältä tulee todellakin isosti rispektiä, että jaksat ja nimenomaan haluat askarrella kortit itse. Arvostan. Nykyään kun on niin harvinaista ylipäätään saada kortteja. Saati itsetehtyjä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä uskon, että kun sulla tavara vähenee ja härdelli helpottaa, alkaa ilo ja tyytyväisyys löytyä.
      Totta, kortit on harvinaista herkkua nykyään.

      Poista
  10. Mä olen jostain syystä alkanut nukkumaan suu auki, joten herään joka yö kerran tai kaksi siihen kun kuola valuu suusta, yäääh :D !

    Kerran tohdin ostaa Kunnaksen joulukalenterin ja tykkäsin käyttää sitä useamman joulun, joku Rudolf Koivun yms. kalenteri olisi myös kiva <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kuola :-D
      Mä sain monta vuotta sellaisien ihanan ja tosi kauniin enkelikalenterin. Monta vuotta se oli seinällä joulut, mutten raaskinut avata luukkuja :)
      Kunnaksen kalenteri olis kiva!

      Poista
  11. Voi jestas noita sun unia ja tekemisiä. Sylkäisy oli kuitenkin niistä pienimistä vahingoista ;-)

    Hienoa, että jaksat tehdä omat joulukortit. Omatekemät tuottaa saajille kuitenkin lämpimän olon. Minä jaksoin nuorempana tehdä joulukortit, mutta nyt jo vuosikaudet osanut valmiskortteja.

    Minä olen pitänyt aina partiolaisten kalenterista, koska siinä kuva muuttuu luukkujen mukana. Silloin kun nuorukainen oli pieni me aina arvuuttelimme, mitä kuvassa tulee tapahtumaan =).

    Minäkin odotan lunta ja pientä pakkasta. Lumi valaisee niin mukavasti ja pieni pakkanen on paljon parempi kuin tihkusade. Niin, että se, joka näistä asioista vastaa, täällä on ainakin kaksi, jotka toivoo Lunta!!

    Oikein hyvää viikonloppua sinulle Helmi ♥

    VastaaPoista

Kiitos kommentista. Pus!