tiistai 15. joulukuuta 2015

Hyvää ja huonoa

Ihan ensimmäiseksi pitää kiittää teitä kaikkia, jotka peukutitte mun kotteron puolesta! Läpi meni ja kirkkaasti! Katsastuspoju sanoi vielä papereita tuodessaan että ikäisekseen harvinaisen hienossa kunnossa. Jess!!! Kiitos-kiitos-kiitos!

Ehkä ekaa kertaa elämässäni mulla meinaa olla jouluangsti. Mä en kaipaa suuria, mutta kun ei meinaa nyt olla mahiksia pieneenkään. Kuntoutus ja oma veromoka pisti tilin niin miinukselle, etten tiedä, miten selvitään tammikuun 15:een. Sitä ennen pitäisi selvitä joulusta. Vaikka ei suuria ja ihmeellisiä ostaisi, se on silti ylimääräistä. Ja tokihan mun on lapsille "pakko" jotain hommata. Toinen, mikä vie joulumielen, on se, että mulla on jouluna yksi päivä vapaata. Yksi fucking päivä! Ei siinä paljon joulua vietetä tai perhettä tavata. Tai levätä. Mä tiedän, että monella muulla alalla on sama juttu, mutta silti. Toiset tykkää, toiset ei. Mä en, en millään! Vaikka kuinka olen asiaa koettanut katsoa positiivisesti ja asennoitua, niin ei. En haluaisi olla kaikkia pyhiä töissä. Siitäkään huolimatta että niistä saa vähän extraa. Epäloogista, mutta totta. 
On vaan pakko hoitaa tää joulu pois alta ja oltava ajattelematta. Veetettaa, kun kuuntelee radiota, katsoo somea tai mitä vaan, kun kaikki puhuvat joululomasta ja "pyhistä jolloin vihdoin saa vähän hengähtää". Niin vissiin. (kade paskiainen mä vaan olen..)
Joulufiilis ei noussut myöskään siitä, että posti toi 70 euron vuokrankorotuksen. Olisihan se pitänyt arvata, ettei ikkunoita "ilmaiseksi" vaihdeta. Hohhoijaa.. Palkkaa ei tipu lisää ja nytkin jo kituutetaan. Kuinkas jatkossa? Yhtälö from ass. Myös päätös lääkkeiden omavastuuosuuden korotuksesta vaikuttaa meihin ensi vuonna. Paskat vaan sillekin.

Hymyilytti mua sentään tänään toisenkin kerran. Sain neronleimauksen kaupassa ja ostin Nuorimmaisen joulukalenteriin ananaksen! Heh, ihan tosi, koko ananaksen. Nuorimmainen rakastaa sitä ja nyt oli tarjouksessa 90 snt kilo. Jos muina aamuina kalenterista on löytynyt konvehti tai jotain muuta erittäin pientä, niin huomenna siellä on ananas :-D Olin kaupan kassalla ja jotenkin tuli olo, että joku katselee. Viereisellä kassalla oli mies, joka tuijotti intensiivisesti ja hymyili koko ajan. Yritin miettiä tunnenko, muttei muistunut mieleen. Sitten mietin, että roikkuuko mulla hämähäkki tukasta tai onko persiljaa hampaissa. Tiedä häntä, mitä tuijotti ja hymyili. Meinasin ihan mennä hämilleni. Asia jäi selviämättä, mutta tuli siitä jotenkin hyvä mieli. 

Viime yönä mä taas valvoskelin ja koetin siinä samalla tiirailla taivaalle. Ei näkynyt tähdenlentoja tai revontulia. Upeita kuvia oli kyllä sitten netti pullollaan. Notkuin sitten netissä ja katselin kaikkea kummaa. Kissankakkakorvikset oli yksi, joka mua ihmetytti. Kuka sellaiset haluaa?




Okei, mä voisin alkaa tehdä aitoja. Ainakin kahdet korvikset päivässä sais tehtyä. Kuka tilaa?  Tästäkö mulle lisätienestiä?

Vai pitäisko kouluttautua hitsariks?

25 kommenttia:

  1. *hali*

    Mahtava bisnesidea ;-)

    Täällä toinen uneton, kello oli puoli kaks ennen kun tuli uni silmään ja aamulla sitten olis kyllä väsyttänyt.

    VastaaPoista
  2. Hah noin on periaatteessa kivat noin korvikset mut sit ei kuitenkaan :D

    Ihana juttu toi auto. Happy for you.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainakin vois sanoo reilusti noi korvissa et "mulla on ihan paska päivä" :-D
      Auto jee!

      Poista
  3. Voi hitto mitkä kikkareet. En voisi pitää noita korvissa. Joutuisin selittämään niitä aivan liian paljon ja lopulta joutuisin kuitenkin lääkärille puhutteluun, heh heh...

    Rahahuolet on syvältä, siihen ei paljon halauksetkaan auta. Lähetän kuitenkin ison sellaisen <3

    VastaaPoista
  4. Onnea katsastuksen johdosta!!
    Jaa, että kissanpaskat korviin - ihan noin rouhee tyyppi en minäkään ole.. en tiedä laittaisinko edes vitsillä. Mutta mukavan tienestin siitä sais, jos niitä löytyy ketkä kikkareet tahtoo korviinsa roikkumaan =D

    VastaaPoista
  5. "What a great gift for cat lovers!"??? Sitten joku samasta taloudesta korjaa korvikset kakkalapiolla, nenäänsä pidellen vessanpyttyyn... Onkohan samassa firmassa tarjolla koiranystäville jotkut rottweilerinköntsäkorvikset? :D Huh. Rajansa kaikella. Vaikka myyhän ne Lapissakin poronpaskaa. Tai ainakin sen nimisiä suklaarakeita.

    Jouluna se rahan vähyys korostuu. Mie sain onneksi vähän ylimääräistä, kun sisko maksoi velan. Jota en ollut sille lainannut, mutta kun se sai isän auton (isä luopui ajokortista ja autosta) ja isä käski maksaa osuudet vain sisaruksille, ite ei halunnu mitään.

    Hitsaushommia ei ehkä tarttis jouluisin tehdä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa että sait vähän extraa! Toivotavasti muistit myös itseäsi? ;)
      Rottweilerköntsät, huh :-D

      Poista
  6. Mulla on kerrankin kaikki kolme joulupäivää vapaata, mutta mies on joka ikisen niistä töissä, joten olen siis yksin, mikä on aika mälsää... No, on mulla onneks Masa, ettei ihan yksikseen tarvi olla, mutta oltiin suunniteltu jouluks jo kaikkea ja sit tuo onkin ne kaikki kolme päivää töissä, niin pöh...

    Mietin kans tota hitsarijuttua, kun mun mielestä mulla on ihan kohtuuhyvä käsiala, niin jos vaikka menestyisin hitsarina ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voi kökkö sitten suakin. Tylsää. Toki nuo pyhät tuo sitä rahaakin, mutta ei silti kiva...
      Mullakin on ihan kiva käsiala, siisti ainakin. Nyt huomasin ekaa kertaa joulukortteja kirjoittaessani, että sormet ei toimi ihan niinkuin ennen (jäykistyy) ja heti se vaikuttaa käsialaankin...

      Poista
  7. No jos yhtään lohduttaa niin meikäläinen viettää joulua yksin mikä ei tarkoita sitä että olisin jotenkin depiksessä tms. mutta mä en enää kestä sitä että joulun perimmäinen tarkoitus on unohdettu. Tottakai muksuilla pitää olla joulu ja johon kuuluu joulupukki etc. mutta sitä minen tajua että aikuiset ihmiset "pakkoviettävät" joulua. Meidänkin suvussa tai paremminkin perheessä on ollut tapana että kokoonnutaan jonkun tykö syömään mutta nyt kun kaikki ovat jo vanhoja systereilläkin on lapsia sekä lapsenlapsia, niin minen tajua että miksei ne vietä joulua ihan keskenään. Ihan sillä että viime vuosina on menty samaa kaavaa; se, jolle kokoonnutaan, stressaa ruuista ja muusta jo joulukuun alusta lähtien ja sitten vihdoin kun aatto koittaa, niin jossain vaiheessa muksut alkavat tappelemaan ja rähinä eskaloituu koko porukan käsittävksi sodaksi ja siinä se tunnelma sitten menikin. Sama kaava joka stanan joulu joten tänä vuonna ilmoitin että kiitti mutta mulle riitti. Toinen juttu on se etten jaksa näiden kiputilojen kanssa sitäkään vähää ja nyt kun tässä aloin vuodattamaan (anteeks muuten), niin en käsitä sitäkään että miksi jouluna pitää jeesustella kun muuten yhteydenpito ja muutamaan sattunaiseen puheluun/vuosi?

    Tämä mun vuodatukseni ei sitten ollut kohdistettu sinuun vaan mun tarkoituksena oli sanoa että eikös teidän likat ole jo sen verran isoja että te voitte viettää sitä joulua sitten kun siihen on sitä aikaa? Toki ymmärrän että lepo olisi tervetullut ja tarpeellista, varsinkin kun ihmiset ovat täysiä sekopäitä jouluna mutta noin muuten, se yhdessäolohan (sitten kun on sitä aikaa) on se tärkein juttu.


    Nii ja onnittelut tuoreesta leimasta!
    Kerroin muille paimenille että ei seisotettu (sauvoi jos joku ei tiiä mistä me Helmen kaa puhutaan) turhaan ja voi kiesus ku hyö innostu! Aivan v*tulliset bileet pystyyn ja tuolla ne nyt toikkaroi pitkin tundraa, kuka ratsastaa lampaalla ja kuka kamelilla, joku näyttää istuvan nuotiossa jne. joten sä olet nyt aika tunnettu tyyppi täällä tundralla. Täällä meinaan synty sanonta "Vedetään Helmen leimat" ja se ei kuule tiedä hyvää... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. *räkättää ääneen* Tiedät kyllä, mille... Ai jessus että te ootte ihania! <3

      Tosta pakkojoulusta ja "näin on aina tehty"-jutusta mä olen niin samaa mieltä!!! Mähän rikoin aikanaan (about 20 vuotta sitten) suvun yhteisen tavan ja ilmoitin, että me vietetään joulu omassa kodissa keskenään. Kukaan ei ollut sitä ikinä uskaltanut tehdä. Kauhea polemiikkihan siitä synty ja pari joulua mulle kiukuteltiin. Sitten siitä alkoi kummasti tippua pois muitakin...ja nyt on kaikki tyytyväisiä.
      Mukulat on isoja juu ja näin me tehdäänkin, mutta mun ajjatus onkin ehkä just se, että tämän ympärillä olevan vouhotuksen vuoksi sitä ei pääse eroon, ja omatkin paineet kasvaa.. Kas kun siellä peiton alla ei vaan voi olla jouluun asti.

      Poista
  8. Eilen oli jossain lehdessä juttu, että japanilaiset ovat kehittäneet kissanpään (!) hajuisen hajuveden. Sitä voisi varmaan käyttää yhdessä noiden korvisten kanssa - vai pitäisikö sitä varten sitten olla kissankakan tuoksuinen parfyymi? :D Mitä upeita keksintöjä tämä maailma onkaan pullollaan!! :D

    VastaaPoista
  9. Iso peukku ja leveä hymy uudelle leimalle. :-)

    Tottahan se on, että vähissä rahoissa jokainen ylimääräinen juttu tuntuu ja sitä ei voi kauniisti puhumalla muuksi muuttaa.

    Meidän kissanvessoissa olisi ymös varsinaisia helminauhoja tarjolla. Mä en tiedä, miten ja miksi Elvis sen tekee, mutta se kakkii tosiaankin helminauhoja. Pieniä pyöreitä kikkaroita, jotka ovat kuitenkin kiinni toisissaan. :-O

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, niistä vois sitten tehdä vaikka kaulakorun!

      Poista
    2. No, paljonkos laitetaan postiin? Maksan vielä vaikkapa postikulut. Ja kyllä, vielä joku kerta postaan sulle myös kuvan. Tai jos haluat, niin voin laittaa ihan ehtaa todisteaineistoakin postiin... Kyllä sä näppäränä naisena niistä kaulakoru värkkäät. :-D

      Poista
  10. En tahtois tuollaisia korviksia! Mutta toivottavasti pääset vähän joulufiiliksiin. Eiköhän se perhe ymmärrä, mikä on tilanne ja lahjat voivat olla jotain pientä. Kurja, että joudut olemaan töissä pyhien ajan. Minäkin olen kaikki arkipäivät, mutta onneksi saa pyhät huilata. Rankalta on tämä syksy tuntunut, kun on niin pimeää koko ajan. Mutta armeijapojat kotiutuvat huomenna, eli aurinko paistaa meillä kotona.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Teillä on sitten ihan juhlaa.. Vihdoinkin se on ohi!

      Poista
  11. Mäkin oon koko joulun töissä. Nyt mulla on kuusi vapaapäivää putkeen. Jes, jes, jes. Edellisen kerran vapaata oli syyskuussa. Oon nääs maatalousyrittäjä ja seitsemän päivää viikossa töissä. Oma lomittaja tekee nyt äitiysloman sijaisuutta toisessa paikaassa, joten siks tuo edellinen vapaa oli syyskuussa. Voin ihan rehellisesti sanoa, että hippusen verran alkoi oleen jo tuolla henkisellä puolella väsymystä .

    Mutta näillä mennään, eikös vaan ? Tunnelmallista joulua sinulle ja perheellesi.

    Jouluterveisin Tarja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, sehän on jo ihan LOMA. Nauti siitä! Tunnelmallista joulua teillekin, eläimille myös!

      Poista

Kiitos kommentista. Pus!