keskiviikko 3. helmikuuta 2016

Märkä rinta rottingilla!

Mulla on ollut vuosikausia mielessä eräs asia, josta olen "haaveillut". Omasta mielestäni täysin umpipähkähullu haave itseni tuntien.
Mä en oikein tiedä, mikä mua tuossa asiassa on aina kutkuttanut. Sekö, että olen lukenut siitä niin paljon hyvää? Vai sekö, että olen aina "tiennyt" etten pystyisi siihen ja halunnut haastaa itseni? Jokatapauksessa mä olen aina kunnioittanut asian harrastajia. 

Jostain se into putkahti nyt. Mä sain aikaiseksi pyytää itseni kaverin mukaan tutustumiskäynnille. Varmuuden vuoksi mä otin omatkin vermeet mukaan, vaikka ajattelin kieltämättä vielä tuntia ennen, että mä vaan tutustun ja katselen... Vielä  mitä! Mä tein sen. Mä niin ylitin itseni!! 

Jostakusta tää voi tuntua vähäpätöiseltä asialta, mutta mulle tää oli iso asia. Mua ei saa kesälläkään järveen ennenkuin vesi on +26. Uimahallissakin mulla menee uskaltautua veteen vaikka kuinka kauan. Mä vihaan ja inhoan kylmää. (joku teistä saattaa muistaa, kun kerroin aikanaan maalla ollessani, että istuin saunassa vaatteet päällä, kun talossa oli 17 lämmintä. ) Kylmyys vaan on mulle vaikeaa ja tuntuu inhottavalta. Kädet mulla on aina sisälläkin jääkylmät ja...no, mä vaan olen ihan sairaan kylmähinen.

Ja niin mä vaan kävin avannossa!! Ja olen niin ylpeä itsestäni ja siitä, että uskalsin! Mä niin jyräsin kaikki omat epäilyni ja tekosyyni ja tein sen. 

Minä,  Helmi  Tärisevä  Jääkalikka  kävin  oikeasti  a-van-nos-sa!!

Ensi viikolla uudestaan.


      "huiskuttaa vimmatusti terkkuja Rantikselle"

Täältä mä löysin positiivisen oloisen tekstin.  Tämäkin kannattaa lukaista. Wikipediakin kertoo jotakin.

22 kommenttia:

  1. Hyvä!!! Mä kävin eilen hangessa saunasta. Odotan rintsikkalähetystä lähetin tuomana mun autotalliin ja tein lähetille tervehdykseksi alastoman lumienkelin tisseillä (eli siis enkelin mahallaan maaten) :D. Toivottavasti lähetti osaa arvostaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toikin oli taatusti hauskaa. Toivottavasti se huomas!

      Poista
  2. Ja toisesta avannosta heiluttaa Rantis takaisin :D

    Mitäs me avantouimarit. Hyvä Helmi!

    VastaaPoista
  3. Wow, mä nostan sulle kuvitteellista hattua ja korkeelle <3

    Mä en ikinä uskaltais, sanoo toinen aina kylmissään oleva pelkuri!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sepä se. Mä en olis IKINÄ uskonut, että uskalla edes yrittää.... On niin voittajaolo! (eli säkin pystyisit, jos siitä tulis sulle "se juttu"...)

      Poista
  4. No jee!!! Urhea, reipas sinä! <3
    Joskus jos olen tosi urhoollisella mielellä, otan kylmiä suihkuja kotona. Mut avantoon tuskin enää koskaan uskaltaudun, se on vaan niin karmivaa. Joten isot peukut sulle!!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hrr..edes kylmiin suihkuihin en oo ikinä taipunut...
      On tää edelleenkin ihan ihmeellistä!!!!

      Poista
  5. Ihan loistavaa! Voisin kuvitella, että tuon jälkeen oli todellinen voittajafiilis ja samalla fyysisestikin hyvä olo.
    Kuka tietää, jospa vaikka ajastaan pääset eroon myös siitä palelemisestakin. Täällä ei avantoja luonnollisesti tunneta, kun järvet eivät jäädy talvisin, mutta uimahallit tarjoavat niitä +2°C altaita, jotka vastaavat lämpötilaltaan avantoa ja niihin tulee pulahdettua kyllä joka kerta. En voi sanoa nauttivani siitä kylmästä vedestä, mutta sen jälkeinen lämmin tunne on mukava. Vielä mukavampi olisi, jos pääsisi saunaan sen jälkeen, mutta eihän täällä uimahalleissa ole saunoja. Tai on niitä, mutta ne ovat erillisellä saunaosastolla ja on turhan kallista lystiä, jos siellä käy vain vähän lämmittelemässä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. +4 oli nyt tuo vesi missä kävin. Jostain syystä mun mielestä oli helpompaa mennä avantoon kuin sinne kuntoutuksessa olleeseen kylmäaltaaseen. Varmaan siksi, että siellä on kumminkin lämmin ilma, toisin kuin ulkona. Tai en mä tiedä?
      Mutta hyvä, että sullakin on tollanen sisu mennä. Olo oli kyllä aika mahtava, niin päässä, kuin kropassakin :) Todellakin voittajafiilis!

      Poista
    2. Juu, kyllä mä sinne kastautumaan menen, mutta käyn niin harvoin uimahallissa, että minkäänlaisia terveysvaikutuksia niiltä käynneiltä ei ole odotettavissa.

      Poista
  6. Se on upeaa, kun saa tehtyä jotain extremeä, varsinkin jos siitä tulee jopa fyysisestikin hyvä olo. Mietinkin tuota jo aiemmin, että saattais tehdä sun vaivoille kutaa sellainen "kylmähoito"...

    Kävinhän mieki sillon yks talvi kokeilemassa, mutta se tuntu niin hankalalta - pitkä matka kapeaa mutkaista kurjaa tietä, jossa on aina vaikea kohdata vastaantulija, pieni ja ahdas parkkipaikka, sauna niin täynnä, ettei sinne mahdu lämmitteleen kunnolla, että en sitten ajatellut ruveta harrastamaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi harmi, että olosuhteet ei olleet sulle kohdallaan. Mä käyn kaverin aikataulun mukaan, työmatkalla, jos vuorot osuu yksiin. Tuonne saisi oman avaimenkin, mutta panttimaksua vastaan. Kuulostelen nyt hetken, innostunko niin paljon, että hakisin oman avaimen/raaskisin maksun maksaa.
      Saunaa mä en halua tähän yhdistää. Mahis siihenkin on, mutta jotenkin mä en halua. Se saunahan tekee mut kipeeksi jo muutenkin ja jotenkin aattelen, että kun kerran kidutuksessa käydään, niin tunnetaan se sitten kunnolla, ilman mitään lämmittelyjä ;)

      Poista
    2. No avannon jälkeen ei olekaan enää kylmä :)

      Poista
  7. Syystäkin pröystäilet!! Hyvä sinä!

    VastaaPoista
  8. Hrrrrrr. Kyllä sä olet rohkea! Mua ei saisi kukaan tuonne kylmään uimaan ;-)

    Jos teki hyvää ja olo on voittajalla, niin suosittelen tekemään useamminkin! Niin se vaan menee, että hyvät kokemukset tuo parempia fiiliksiä =D

    Mahtavaa viikonloppua sinulle!

    VastaaPoista
  9. Onnittelut! Avantouinti on niin ihana harrastus. Mä kävin monta vuotta, mutta nyt koiran kanssa lenkkeily vie kaiken ajan. Välillä kaipaan sinne tosi kovasti, mutta aika aikaa kutakin. Ehkä taas jossain vaiheessa.
    Sanotaan muuten, että on hyvä kivunlievitys nivelvaivoihin!

    VastaaPoista

Kiitos kommentista. Pus!