torstai 25. helmikuuta 2016

Ota kaikki irti

Sitä tuntee saavansa kymmenen vuotta  miinusta ulkonäköönsä, kun pääsee kampaajalle yli kolmen kuukauden tauon jälkeen. Lyhyttukkaiselle se on liian pitkä väli, ehdottomasti. Mutta kun.. No, nyt siellä on käyty ja vähän aikaa voi olla pelästymättä tyytyväinen, kun kurkkaa peiliin.

Elämä on valintoja. Ehkä kituliaammin, kuin monella muulla, mutta mun elämä. Nyt mietitään, onko varaa kampaajaan vai puhelinlaskuun. Toisinaan kaupassa mietitään, otanko leivän vai maidon. Tai onko varaa ostaa lapselle yksi jugurtti. Näillä mennään, koska ei ole vaihtoehtoja. Sitten joskus mä ostan pöydälle tulppaaneja. Ostan tytölle ripsivärin heti kun se loppuu, ettei meidän tarvitse käyttää samaa. Sitten joskus mä vien laskettelemaan, kiinalaiseen syömään ja ostan sille "turhia" vaatteita. Sitten joskus meidän ei tarvitse enää laskea lääkepurkin pillereitä, riittääkö ne seuraavaan rahapäivään asti. Toisinaan ollaan muutama päivä ilman. Sitten joskus mä raaskin viedä auton pikapesuun. Sitten joskus mä en enää kieltäydy ystävän teekutsusta siksi, että autossa on bensaa vain sen verran, että pääsee töihin, mutta ystävälle ei. Ostan myös kaikenlaisia hedelmiä, niitä joita tekee mieli. Käyn konserteissa, brunssilla ja sushia syömässä. Edes kerran kuussa jotakin näistä. Sitten joskus.

Nyt mä koetan ottaa irti positiiviset fiilikset muulla keinoin. Pysähdyn ihailemaan upeaa auringonlaskua. Huomaan iloita siitä, kun töissä on kikatushetki höpsöjen työkavereiden kanssa. Olen liki taivaassa kun istun kampaajan tuolissa. Arvostan ja olen onnellinen siitä, että lapset on läheisiä ja juttelee asioistaan. Olen kiitollinen exälle, että kustantaa Nuorimmalle hiihtolomalla vähän poikkeavaan ohjelmaa. Nautin kissojen kurnutuksesta. Olen onnellinen vapaapäivistä. Silloin ei tarvitse nousta viideltä ja särkeminenkin on pienempää. Kehun itseäni vuolaasti avannossakäynnin jälkeen.

Tämän aamun Positiivareissa: 

Ota kaikki irti siitä mikä tulee 
ja vähät välitä siitä mikä menee.
Ota kaikki irti kohdallesi 
osuneesta onnesta, saamistasi 
lahjoista ja ilon hetkistä; älä 
murehdi vaivojasi, velvollisuuksiasi 
ja surun aikojasi.

Ota kaikki irti mahdollisuuksistasi, kyvyistäsi, menestyksen hetkistä
älä murehdi takaiskujasi, kriisejäsi 
ja vaikeuksiasi. Ota kaikki irti siitä 
mitä elämällesi tarjotaan. Jos tiellesi 
osuu hyvää, ole kiitollinen. Jos pahin 
tapahtuu, ota haaste vastaan ja käännä 
itse asiat parhain päin. Älä välitä 
siitä mikä menee. Jos menetät euron 
tai omaisuutesi, mieti menetyksen 
syytä ja kysy itseltäsi: "Mitä voin 
oppia tästä kokemuksesta?"

Ota kaikki irti siitä mikä tulee 
ja lakkaa murehtimasta sitä mikä 
on jo mennyt.





Toisina päivinä tuo kaikki onnistuu, toisina taas ei. Yhtä aaltoliikettä koko elämä. 

14 kommenttia:

  1. Aaltoliikettä - sitä se elämä on. Ja joskus vuoristorataa.
    Nauttimista sinne - kaikesta siitä plusmerkkisestä mitä eteen tulee. Ja tsemppiä niihin miinusmerkkisiin ♥
    Jotenkin tunnen aina lämmintä läikähtelyä, kun käyn blogissasi. Täällä on aitoutta ja ihmisyyttä :)

    VastaaPoista
  2. Sitähän se on; aaltoliikettä. Jos pystyiskin kaikki hienot elämänohjeet pitämään koko ajan päässä ja elämään niiden mukaan, niin mikä olis ollessa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneks siihen pystyy kuitenkin toisinaan..

      Poista
  3. Niin se menee, minä otan ulkoilusta kaiken irti kun selkä sen sallii.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se onkin kyllä hyvä mielen kondiksessa pitäjä!

      Poista
  4. Samanlaisia tukkaongelmia ;-)
    Nyt mä (muka) kasvatan kun otan seuraavaksi kiharat. Sitten ei taas tarvi hetkeen mennä kun ne pysyy aika pitkään suht siisteinä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, pidempi antaa vähän liikkumatilaa. Mut mä en halua, kun mulla on lirutukka, pidempänä vaan korostuu.

      Poista
  5. Ihana postaus Helmi <3

    Joinain aamuina positiivareiden aamuviestistä on todella paljon apua. Se mille aikasi/ajatuksesi annat, se kasvaa. Kiitollisuuden taito vie jotain hyvää kehoon sisään ja parantaa oloa ainakin heikentämällä stressitasoa.

    Kaikkea hyvää loppuviikkoosi =)

    VastaaPoista
  6. Mä kans niin kantapään kautta ajattelen, että elämä ON aaltoliikettä. Alati aaltoliikettä, ja kun se hyväksyy....elämä ehkä helpottuu.....

    Puss ja rutistus.

    Ps. Positiivarit rulettaa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos.
      Toiset asioista voikin hyväksyä, mutta toisia ei millään. Eteenpäin silti yritetään.

      Poista
  7. Toivon, että pystyt nauttimaan kaikesta matkallesi osuvasta positiivisesta. Toivon niitä juttuja jokaiselle päivällesi.

    VastaaPoista

Kiitos kommentista. Pus!