torstai 17. maaliskuuta 2016

Paremmilla mielin

Otsikkoa kirjoittaessa tuli mieleen rakas mummu, joka pienestä pitäen opetti mulle, että sellaista sanaa kuin "hyvemmillä"  (hyvin..jne) ei ole!! Kummasti sitä moni käyttää siitä huolimatta. Mulle tuo on yllä iskostunut päähän niin, ettei tule käytettyä  koskaan. Voi, mummusta olisi niiiiiiin monta muistoa kirjoitettavana <3

Mutta siis, vähän paremmilla mielin ollaan. Mikään asia ei ole muuttunut, kipu ja rahahuolet seuraavat mukana, mutta jotenkin mä olen onnistunut kääntämään pääni positiivisempaan moodiin. Ehkä tuo monena päivänä paistellut aurinkokin on tehnyt osansa. Olen koettanut tietoisesti elää ja olla hetkessä, oli se sitten mikä hyvänsä. Työ tai muu. Ihaillut auringonnousuja ja upeita taivaita työmatkalla, vapaa-päivänä näprännyt koruja, nukkunut paljon, jutellut paljon kotilapsen kanssa ja viestitellyt paljon Keskimmäisen kanssa. Myös Vanhimmalta olen koettanut nyhtää pihdeillä kuulumisia. Ei sekään pahaa tarkoita, on vaan juro/ mies/ kiireinen.. Rakas yhtäakaikki <3
Rakkaan luona olen ollut myös ja siellä jos jossakin pääsen hetkeksi pois murheista ja arjesta. Jostain syystä, vaikkei siellä mitään erityistä tehdä, onnistun siellä hetkittäin unohtamaan asioita. Ehkä se johtuu siitä, etten ole kotona, jossa moni asia muistuttaa murheisa tai tekemättömät kotityöt huutavat perään. Varsin sinnikkäästi olen pysytellyt pois myös Facebookista ja viettänyt aikaa blogeissakin vähemmän. Huomaan itsessäni, että Facessa notkuminen on aivan turha tapa ja hirveä aikasyöppö. Jollain tasolla se on mulle "ongelma" ja tiedostan sen. Siksi haluan pysytellä poissa. Ja olen jopa ylpeä itsestäni, että voin pitää useamman päivän taukoja.
Kaverin kanssa kävin jopa lenkillä. Reilu tunti oltiin ja reippaasti käveltiin. Paljon juttua ja punaiset posket sekä hyvä mieli. Seuraava päivä olikin sitten kävelyn kannalta hankalaa ja pirskatin kipeää. Lonkkanivelet ei tykänneet yhtään. Mutta sillä hetkellä se oli oikein tervetullutta ja hyvää  mieltä tuottavaa!



Iloa tuottaa myös jo mullasta ylös puskeneet siemenet. 


....rakkaan vartavasten mua varten leipomat mokkapalat


            .....ja tietenkin nuo karvakasat <3

17 kommenttia:

  1. Jeee! Kyllä se aurinko piristää :)

    VastaaPoista
  2. Ihanaa, että on parempi mieli <3

    Mä en oo lähtenyt faceen ollenkaan kun oon ajatellut, että se on turha aikasyöppö. Ehkä mä vaan oon niin maalainen ja introvertti kun mua ei kiinnosta toisten asiat ;-) Sitten välillä oikein ällöttää kun kuulen sieltä jotain ja päätös vaan vahvistuu. Tuskin koskaan tuun liittymäänkään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aikaa se vie, ainakin jos siellä notkuu :) On siinä paljon hyviäkin puolia, muttta nyt just musta tuntuu, että selviän hyvin harvemmillakin käynneillä.

      Poista
  3. Parempia hetkiä ei oliskaan, jos ei olis välillä niitä huonompia...

    VastaaPoista
  4. Minä olin viikon pois facesesta, lähtisin kokonaan pois, mutta sen kautta on kätevä laittaa läheisilleen kuvia yms.. ja mullan rajallinen määrä kavereita, kaikki tunnen todellisessakin maailmassa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, kuvia siirrän muille minäkin. Ja yks, mikä siellä on hyvää, on psori-vertaistukiryhmä ja kirppikset..

      Poista
  5. Alimmassa kuvassa on kuin onnea tuovat jäniksenkäpälät :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla onkin sitten onnea tuovia kissankäpäliä enemmänkin ;)

      Poista
  6. Happy for you! *hihkuu*

    Ne pään naksahdukset ovat jänniä juttuja. Asiat voivat tosiaan olla ihan samalla laillla kuin ennen ja silti JOTAIN (ja paljon) voi olla muuttunut.

    VastaaPoista
  7. Onpa ihanaa lukea näitä parempia kuulumisia =). FB on kyllä aikamoinen paikka, itse yritän olla siellä aika harvakseltaan samoista syin. Hauskat keväisen tuntuiset valokuvat, tassuineen kaikkineen.

    Maukasta sunnuntaipäivää sulle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olin viikon pois, sitten annoin luvan käydä viikonloppuna. Ekana iltana jo huomasin, että taas mulla kuohahti :-D Joten olin sitten taas viime viikon pois...parempi ehkä niin ;)
      Töinen sunnuntaipäivä oli :)

      Poista
    2. Joo, parempi pitää FB-taukoa, jos se saa olemaan kuohahtamatta (kuohuviiniä voi kyllä nauttia, jos se tekee hyvää).

      Töissä tai ei, jokatapauksessa mukavia tämän viikon päiviä =)

      Poista

Kiitos kommentista. Pus!