perjantai 20. toukokuuta 2016

Helmi on kana. Vai kana helmi? Vai helmikana?


Marra muisti mua kahdella helmikanan sulalla. Nää oli minusta niin ihanat, että pyörittelin pitkään ajatusta, mitä niistä tekisin. 


Halusin tehdä korvikset.
Sitten, kun mulla on sellainen olo, että haluan olla överihörhö, niin on, mitä laittaa korviin killumaan. 

                                                      
    Jotenkin nää on sellaiset hyvänmielenhöyhenet! 

Mä olen koettanut touhuta myös kivien kanssa. Nuorimmaisen kanssa käytiin metsäpolulta  keräämässä kiviä, joilla ajattelin vähän fixata takapihaa. Kävin katsomassa yhtä asuntoa (en meille) jossa oli tehty makeita juttuja kivistä. Haluan jotain samaa ilmettä itsellekin ja noillahan tuo onnistuu kuluitta. Kivestä kun niin kovin muutenkin tykkään.
Vielä, kun mun kirppishaukansilmäni poimii jostakin puutarhakalusteet, niin olen tyytyväinen. Viime kesänä ei onnistanut, mutta jospa tänä vuonna. Onhan meillä, edellisen asukkaan jättämät valkoiset muovituolit homepilkuin koristeltuna. Toki pestynä, mutta pilkut on ihanasti imeytyneet. Tahtoisin kuitenkin puiset tai polyrottinkiset ihanuudet ja ilman hometta. Mutta kaikki aikanaan.


Tässä testijuttuja. Halusin nähdä, miellyttääkö silmää enemmän ruskeasävyiset pyöreämuotoiset vai harmaat ja kulmikkaammat.
"Lautalattia" olis kipeästi jonkun öljyn tai muun tarpeessa, huomaan.



Työpaikan kiire-paniikkipainajaisia mä olen nähnyt useampana yönä. Helpottunut kovin, kun olen herännyt. Kyllä tämä kaikki vaan alitajunnassa jyllää.


20 kommenttia:

  1. Kaikki kivet on kauniita. Ehkäpä parhaita ovat ne veden pyöristämät jokien ja valtameren rannoilla. Niitä olen kerännyt ympäri maailmaa. Nyt löytyy tontiltamme kiviä aina kun kaivaa kuopan istusta varten.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. http://www.etlehti.fi/blogit/reijan_rasymatto/kaksi_uutta_kasityokirjaa_haasteita_konkarineulojalle_ja_koruntekijalle

      Käy kurkkaamassa, tulit heti mieleen!
      Veden pyöristämät tuntuvatkin niin samettisen sileiltä! <3

      Poista
    2. Kiitos linkistä. Mosaiikkityöt kiinnostavat ja betonityöt tietty. Päässäni muhii hirveä määrä ideoita :)

      Niitä pyöreitä kiviä on valtameren aallot huuhdelleet miljoonia vuosia.

      Poista
    3. Kyllä, jatkuvilla aalloilla on ihmeitä tekevä voima :)

      Poista
  2. Ihanat höyhenkorvikset :)
    Minun pitäisi kanssa tehdä jotain pihalle. Ei vaan ole aikaa, voimia tai inspiraatiota. Kivet näyttäisivät varmasti kivalta meidänkin pläntillä.
    Mukavaa perjantaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nappaat aina lenkkihetkinä pussin mukaan ja tuot kolme neljä kiveä kerralla :) Pikkuhiljaa, niinkuin täälläkin...
      Mukavaa viikonloppua sinnekin!

      Poista
  3. Tosi kivaa että sulla on puhtia ja intoa laittaa pihan oleskelutilaa kesäksi kuntoon! Kalusteethan voisi olla jopa "eriparisia", näyttäis varmasti tosi hyviltä, ihan niikuin kivetkin, ei kahta samanlaista, kauniita kaikki. Joku yhdistävä tekijä, esim. samansävyisiä tyynyjä tms. eriparituoleille ja tulos voisi olla vähintäänkin mainio!
    Mahtavaa, että meitä kivien kerääjiä ja ihailijoita löytyy, itellä sama "tauti". Korvikset on ihan mielettömän suloiset ja takuulla kevyet! Suhteellisen pienillä jutuilla saa aikaan isoa iloa!

    Hyvät voinnit ja ilon pilkettä silmään, ilmakin taitaa taas lämmetä, ihanaa! Oletko kokeillut kipuhoitona uintia suhteellisen kylmässä vedessä? Aion utse kokeilla ehkä vielä tänään.

    Perjantaiterkuin töistä rättiväsynyt Tuuli joka haaveilee just nyt raparperipiirakasta ja kupillisesta kahvia... : )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuota eriparijuttua oon miettinyt, mutta keittiöön.. Toimisi varmasti tuossa omalla pikkupihallakin.
      Tyynyt ja pehmusteet toisi kivaa ilmettä, mutta itseni tuntien ne on siellä myös silloin kun alkaa sataa kaatamalla... :-D
      Tammikuussa mä aloitin avantouinnin, ajatellen juuri niveliä. Kerran viikossa kävin. Totta puhuakseni en osaa sanoa, oliko siitä apua. Siis aivan ihana ja euforinen olo oli aina sen illan, mutta mitään pitkävaikutteista lievitystä, sen paremmin kuin lisäsärkyjäkään se ei minusta tuonut.
      Voi, toivottavasti sait kupposen kahvia ja edes jotain herkkua! Tsemppiä rättiväsymykseen!

      Poista
  4. Heh, pitääköhän mun alkaa enemmänkin keräileen jotain sulkia ja höyheniä, kun jollain voi jopa olla niille käyttöä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla tuli mieleen ne jouhet, joista joskus kyselit....

      Poista
    2. Jouhia mulla on pussillinen yöpöydän laatikossa, että niitä saat heti kun vaan haluat :)

      Poista
  5. Kivihullu täälläkin;-)
    Auto oli eilen huollossa ja huoltomiehet ihmettelivät takakontissa olevia kivilaatikoita!
    Ovat maalle menossa, pakattu valmiiksi ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miehet on semmosia, ihmettelee ihan päivänselviä asioita :-D

      Poista
  6. Mun terassikin suorastaan huutaa jotain pintaansa, mutta mä itsepintaisesti kieltäydyn kuulemasta. Ehkä ensi keväänä on jaksua ja rahaa, yhtä aikaa.

    Pidän sulle peukkuja kalusteiden etsimisessä/löytymisesssä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noh, en aio olla edes aktiivinen... On niin paljon muutakin, tärkeämpää hankittavaa. Mutta eihän ihmeistä koskaan tiedä! Olihan ne siinä jo viime kesän, ehkä ne pysyy toisenkin. Mutta kiitos, ihmeitä voi aina peukuttaa, itsellekin!

      Poista
  7. Ai miten ihanat korvakorut, kyllä noilla kelpaa koristautua =).

    Minäkin tänään koristelin kivillä parvekekukkaistutuksiani, kivet multaa nopealta kuivumiselta ja kivoiltakin ne näyttää kukkien lomassa. Mä juuri jokin aika sitten luin jutun muovituolien maalaamisesta. En muista missä juttu oli, mutta voisit saada aika halvalla ne pilkut peittoon ja värin mieluisaksi maalaamisella =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hitsi! Oonhan mäkin lukenut, mutta olin unohtanut! Täytyypä selvittää asiaa.... Kiitti!!!

      Kivet rock`s :-D

      Poista
  8. Kivet <3 (ja höyhenet <3) !
    Mun täytyy kans ottaa itteeni niskasta ja lähtee hakeen noita kaivurin syksyllä pintaan nostamia kiviä, ennenkuin naapuri vie kaikki...

    VastaaPoista

Kiitos kommentista. Pus!