torstai 9. kesäkuuta 2016

Paljastelua

SutkautusElisa oli postannut tällaisen kivan hömpötyksen ja mä tahdoin sen myös kähveltää tänne omalle puolelleni :)

1. Inhoan kookosta. Musta sen maku on ällöttävä ja haju oikeastaan vielä pahempi. Nokka nyrpistyy välittömästi, jos jollakulla on lähistöllä jotain kookokseen viittaavaa tuoksua. Jossain kohtaa saadessani -taas kerran- jonkun terveysintoilukohtauksen, ostin purkin kookosöljyä. Ei onnistunut, ei maistelu tai iholla käyttö. Yök.

2. Mulla on loistavat unenlahjat. Nukuen kevyesti yhdeksän-kymmenen tunnin yöunet. Nyttemmin sairauden myötä on muuttunut hankalammaksi, mutta sanotaanko, että 42-vuotiaaksi saakka nukuin kaikki yöt kuin pieni porsas.

3. Olen ollut kesätöissä 12-vuotiaasta lähtien. Muistan, että alkuun mua muistutettiin, (koska 12-vuotias ei saanut olla töissä, ja toisinaan kiersi myös tarkastajia) että jos tarkastaja tulee, pitää soittaa heti omistajarouvalle ja sanoa tarkastajalle, että tuuraan vaan tunnin kun rouva on kampaajalla.

4. Tykkään istua autossa ja ihailla kaikkea ohi vilistävää. Voisin väsymättä istua pelkääjän paikalla ja ajella (mahdollisimman pieniä) teitä ja katsella maisemia.

5. Mä olen tänä vuonna juonut 4 tölkkiä siideriä. Mennään siis aika tolkutonta kuukausivauhtia. Tähänkin on syynsä. Musta tuntuu pahalta noiden lääkekourallisten kanssa ottaa alkoa. Ja toinen on raha. Kaapissa on kyllä jouluksi tullut punkkupullo, mutta avaamatta on säilynyt. Kyllä mä toisinaan kaipaan skumppahetkiä, mutta..no, elämä on.

6. Olen käynyt saunassa viimeksi elokuussa. Aloin tulla siellä niin kipeäksi, että päätin lopettaa koko lystin.

7. Sen korvaamiseksi aloitin helmikuussa avantouinnin. Ikinä-ikinä-ikinä en olisi uskonut, että minä, joka ei kesälläkään uskalla mennä järveen, pystyn siihen. Mutta mä tein sen!

9. Mä en ole koskaan ollut moottoripyörän -tai edes mopon- kyydissä.

10. Uskon yliluonnollisiin asioihin. Ja henkisiin juttuihin muutenkin.

11. Olen lista-ihminen. Kirjoitan itselleni listoja eri asioista. Pitää hoitaa-lista, kauppalista, huomenna ohjelmassa-lista...

12. Viimeiset kuukaudet olen tehnyt todella töitä itseni ja ajatusteni kanssa. Meinaan ihan väkisin muuttua ajatuksiltani (ja mielipiteiltäni) katkeraksi ja inhoan sitä. Se vaan lävähtää naamalle niin monta kertaa päivässä, että on hankalaa. Todella hankalaa. Mutta yritän!

13. Haluan lopettaa hyvää asiaan: Rakastan kukkia! Rakastan luontoa, kiviä, kallioita, merta, auringonlaskuja. Rakastan luontoa! Mun perhettä! Mun kotia! Rakastan mun kissoja! Musiikkia!


Tämänhän saa toki tästä napata mukaansa, jos tuntee tarvetta paljastella :)



16 kommenttia:

  1. Löysin muutaman saman. Inhoan kookosta minäkin, kaikissa muodoissa. Avantouinti, jees, olen harrastanut melkin 20 vuotta. Alkoholia en ole käyttänyt 90-luvun loppupuolen jälkeen lainkaan. Ei vaan maistu, enkä tarvi sitä. Niin ja listat, tapa jäi työelämästä, niitä kirjoitan vieläkin.

    Lämpenee se kesä, eikö vain?

    VastaaPoista
  2. Hmmm... ilmeisesti kookos on vähän niinkuin valkosipuli; joko siitä tykkää tai sitä inhoaa. Mie tykkään kookoksesta niin, etten voi käsittää, ettei joku tykkää :) ruuassa kookosmaitona, suklaassa ja leivonnassa hituina ym. Piña Colada on tosi hyvää! Mutta tässäkin perheessä on kaksi, jotka ei tykkää mokomasta pähkinästä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, ei uppoa. Oon kyllä koettanut opetella aina välillä mutta ei. Pina Colada on minusta ihan kamalaa.
      Valkosipuli kelpaa kyllä :-D

      Poista
  3. Moniin asioihin voin samaistua.

    Kaikkein eniten tuohon neloseen. Mä rakastan niin paljon sitä tunnetta, kun ajellaan ja voin vain katsella ympärilleni. Usein en edes puhu mitään ja meillä meneekin mieheni kanssa autossa matkat hyvin usein puhumatta.
    Joko minä katselen ja samalla liidän ajatuksissani ihan muualla tai sitten vain nukahdan siihen ajeluun.

    Hyvin mielenkiinoista onkin se, että äitini on kertonut saaneensa mut parhaiten nukkumaan autossa. Usein on kuulemma ajeltu pidempiäkin reittejä, että saisi mut uneen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä nuorempana nukahdin kanssa tosi pian. Nyttemmin enää en. Samalla tavalla mekin -vaikka nyt harvoin mihinkään pidemmälle ajellaankaan- saatetaan istua omissa ajatuksissamme ja katsella. Eikä se häiritse yhtään, on sellaista mukavaa hiljaisuutta.

      Poista
  4. Pitäisköhän munkin paljastella?!?

    VastaaPoista
  5. Onpa hauska postaus!
    Mä niin haluaisin tuollaiset hyvät unenlahjat, mutta vielä niitä ei ole tullut takaisin ;-). Ja avantoon minut saa vain heittämällä, olen sen verran vilukissa, että ajatuskin puistattaa, heh heh.

    Päätit paljastelut ihanaan listaukseen. Komppaan sinua täysin. Ihania asioita, musiikki, luonto kaikkinensa sekä upeat ihmiset ympärillä.

    Ihanaa viikonlopun jatkoa sinulle ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen ollut samanlainen kylmähinen ja vilukissa ihan aina!! Jotenkin nyt vaan sain sinne sen ekan kerran pakotettua ja siitä se sitten lähti....
      Kiitos, samoin sinulle <3

      Poista
  6. Nää paljastelut ovat parhautta.

    Just sun näköinen paljastelu!! Ja toi avantouinti...IHAILUNI.

    Mutta ilman saunaa? Miten voit tai pystyt?

    Iloa uuteen viikkoon

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotain hauskaa näistä aina paljastuu :) Ei uskoisi, mutta ei sitä saunaa siihen tartte. Varsinkin jälkeenpäin se minun "katsantokannan" mukaan "pilaa" koko jutun ;) Mutta moni on tästä toki eri mieltä. Avantouinnin jälkeen ei oo yhtään kylmä ja siitä on hyvä kuivatella ja pukea.
      Iloa sinnekin!!

      Poista
  7. Mä olisin voinut itse kirjoittaa lähes samanlaisen listan kun sullakin. No sairaus ei kuulu mun elämääni (ainakaan tällä hetkellä) ja saunassa voin käydä, mutta myös avanto on niin parasta. Lisäksi mä olen myös listaihminen. Mieheni sanoikin aikoinaan, että jos multa kysytään harrastusta niin se on listojen tekeminen.
    Mukavaa kesän alkua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, lisää listaimmeisiä.
      Mukavaa kesää sullekin!

      Poista

Kiitos kommentista. Pus!