tiistai 2. elokuuta 2016

Liibalaaba

Tämänpäiväinen vapaani osui sopivasti päivälle, jolloin Nuorimmainen tarvitsi kyytiä tulevien opiskeluasioiden merkeissä. Jännä, että terveystarkastukset halutaan tehdä jo ennen opiskelun aloittamista. Vaikka kai siinä saadaan heti pudotettua pois ne, jotka eivät ainakaan terveytensä puolesta alalle sovellu. 
Ajelimme siis kaupunkiin, jossa ei juurikaan koskaan tule käytyä. Ajattelin kuitenkin ottaa ilon irti vieraasta kaupungista ja katselin netistä vaihtoehtoja, mihin mennä. Mitään huisin jännää ja ihmeellistä en huomannut, mutta monesti olin netissä kuolaillut putiikkia, jossa myydään kaikkea ihanaa. Siellä poikettiin ja tokihan mä taas olisin halunnut vaikka ja mitä! 


Kyllähän tällaisista hempukkakupeista teensä mielellään joisi...erityisesti tuosta vasemmassa alakulmassa olevasta. Aika ihania ovat.


Vaikka ja mitä ihanaa sälää kauppa oli pullollaan, mutta me vain ihasteltiin ja poistuttiin ostamatta mitään.

Huomattiin myös keskustassa kirppari, johon toki oli pakko poiketa. Ja onneksi poikettiin! Mä olen nyt uutta talvitakkia rikkaampi. Rahallisesti köyhdyin viisi euroa. Mii häpi!

Näiden kahden jälkeen mä olinkin jo valmista kauraa kotimatkalle. Eilinen erittäin rankka työpäivä vaati verojaan ja alkoi pipi tulla taas esiin. Päätettiin lähteä kotiin, (eikä poikettu esim kynttilöiden tehtaanmyymälässä ja jossakin kahvilassa, vaikka suunniteltiin ) koska ajomatkaa oli kuitenkin tunnin verran.
Ajelu oli vaihtelevaa, vuoronperää satoi kuin saavista ja paistoi kirkkaasti aurinko. Yläkerrassa ailahdellaan :)

Kivaa on se, että kohta mun hajuherneet kukkii! Ja se, että mulla on kaksi kivaa asiaa syksylle tiedossa, jippii <3 Ja että mä sain eilen kauniin kukan yllätyksenä. 
Töissä räjähtää kohta, sanokaa mun sanoneen. Kaikki on aivan henkisesti puhki ja fyysisesti loppu. 


Tuntuu siltä, että koko kirjoitus oli vähän sellainen tikusta asiaa-tyyppinen juttu. Mutta kun ei ole oikein mitään kerrottavaa. 


Mun joka-aamuisen teekuppini alustat. Tykkään näistä ihan hirveästi!! Valkkaan aina sen, jolta tuntuu sinä aamuna enemmän :-D  Samalla mielessä on myös näiden antaja <3

17 kommenttia:

  1. Joskus tekee vaan mieli kirjoittaa vaikkei kirjaittamiseen ryhtyessään olekaan mitään varsinaista punaista lankaa vahvana mielessä :). Silleen mä kirjoitan koko ajan :D. Ja se näkyy :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onkohan mulla ees elämässä mitään punaista lankaa? Mutta voi sitä poukkoillakin, eiks voi? :-D

      Poista
  2. Tuttu kaupunki ja etenkin se kirppis :) Saattaa olla, että mejän tyär menee samaan opinahjoon, tosin eri merkeissä.
    Toivottavasti selviät hengissä odotettavissa olevasta räjähdyksestä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan niin. Paitsi jos olen itse se räjähtäjä.
      Toivotaan, että tyttösi löytää tuosta kivan ja sopivan paikan :)

      Poista
  3. Ihania purnukoita ja kupposia tuolla kuvien putiikissa! Minäkin kuolaan kaikkea ihanuuksia tuollaisissa liikkeissä, mutten juurikaan raaski mitään ostaa. Jos jotain ostan, niin ehkä korkeintaan edullisen servettipaketin (ja ilmankos meillä on niitä kymmenittäin :D ).

    Puss ja ruts! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, ei 25,- per kuppi oo ihan mun juttu...Ja yhdellä ei tee mitään. Parempi siis vain ihastella. Servetit on ihania, mutta niitäkin tulee huonosti käytettyä. Kun itselle ei raaski :)
      Halit sinne!

      Poista
  4. Kyllähän se noilla aloilla joissa terveydentilalla on merkitystä on hyvä, että se jo ajoissa katsotaan, ettei tule sitten yllätyksenä vuoden turha koulunkäynti. Meilläkin poika kävi, vaikka sain sitten myöhemmin opettajalta tiedon, ettei olisi tarvinnut kun hänellä on jo pysyvä ajokortti. No, ei se hukkaan mene.
    Ihanat nuo lasinaluset. Tahtoo kanssa tuollaiset.
    Toivottavasti työt jatkuvat onnellisimmissa merkeissä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle oli yllätys, että tuon alan mielenterveyttä seurataan (kuulemma enemmän kuin monella muulla) suht tarkasti. Järkeenkäypää kyllä, mutta en ollut tullut ajatelleeksi..
      Mäkin toivon sitä!

      Poista
    2. En minäkään ollut tiennyt tuosta mielenterveyden seurannasta. Hyvähän se tietysti on. 52 tonnia tekee pahaa jälkeä jos sillä ajaa ihmisjoukkoon. Mä luulin, että siinä suljetaan lähinnä pois diabetesta sairastavat tai muut tuollaiset esim. uniapnea tai joku muu fyysinen juttu.

      Poista
    3. Näin oli ainakin tytölle sanottu.. Samoin minä ajattelin vain noita fyysisiä puolia.

      Poista
  5. Mäkin tunnustaudun sisustusliikekuolaajaksi, mitään en koskaan osta koska hinnat ovat hyvin usein pilvissä. Ja 30 eurolla pitää musta saada vähintään 4 kuppia...Onneksi on olemassa fidat ja kirppikset.

    Iloa viikonloppuusi, toivottavasti vietät siitä ainakin osan vapaalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanos muuta. Kirppis pelastaa usein, ihan oikeastakin hädästä.
      Iloa sinnekin! Ja valoa! ja ihanuutta!!

      Poista
  6. Hei,mistähän alasta on kysymys kun on jo etukäteen terveystarkastukset ja missä
    kaupungissa on toi ihana putiikki? Jos vaikka itse lomailisi niin voisi piipahtaa ihailemassa kauniita astioita ym..Vai etkö halua paljastaa tätä kaupunkia,jäi jotenkin näin sinulle tuntemattomalle lukijalle arvoitukseksi toi postaus!
    Terveisin Merja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei vaan Merja! Sellainen kauppa kun Pompoti löytyy netistä. Liikkeitä löytyy ymmärtääkseni ainakin Tampereelta ja Riihimäeltä.
      Raskaasta kalustosta puhutaan :) Saattaa olla että olen sen unohtanut mainita jo aiemminkin ja nytkin. Tätä kun kirjoittelee vähän kuin päiväkirjaa, ei aina hoksaa kaikkea kertoa. Ja toisia asioita toki jätän kertomatta ihan tarkoituksellakin ;)
      Mukavaa viikonloppua!

      Poista
  7. Kiitos Helmi Nainen:)Minulle uusi tuttavuus toi Pompoti.Aivan ihania tuotteita,mutta huh miten hinnakkaita.Mutta onneksi tää ei maksa mitään piipahtaminen verkkokaupassa ihastelemassa ja ehkä joskus pääsee kivijalka myymälään hiplaaman tuotteita.Aivan oikein kirjoittaa blogiin juuri sen verran asioista kun itselle on sopivaa!Anteeksi jos olin liian utelias.Tykkään lukea blogiasi,olen aikaisemminkin maininnut siitä miten sinulla on kirjoittamisen lahja:)
    Voimia työhön ja iloa loppu kesään.
    Merja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, samoin sinulle mukavaa loppukesää! Vielä pidetään kiinni kesästä, ei anneta syksyn ihan vielä voittaa..

      Poista
    2. Kiitos, samoin sinulle mukavaa loppukesää! Vielä pidetään kiinni kesästä, ei anneta syksyn ihan vielä voittaa..

      Poista

Kiitos kommentista. Pus!