keskiviikko 21. syyskuuta 2016

Hössöntössön hepuli

Varastossa on lojunut jo kauan vanha ikkunanpoka, josta päätin sitten värkkäillä "valoteoksen". Lidlistä tarramuovia rulla ja vanhat valot koko komeuden taakse. Helppo ja kiva! On kyllä hiinä ja hiinä onko mun makuuni vähän liian hempeä ja vaalea, mutta olkoon nyt näin, toistaiseksi. Lähikirppikseltä vitosella ostettu pöytälamppu ja tämä askartelu saivatkin sitten aikaan niin naismaisen pyörremyrskyn olohuoneessa. Huonekalut vaihtoi paikkaa (villasukat on niin loistava keksintö siirtää huonekaluja yksinään!)
ja tietysti piti sitten myös siivota ja putsata ja puleerata ja järjestää ja tohottaa. 



            Ei tarvinnut tuon urakan jälkeen unta odotella :)

                                      ♡ Koti ♡

15 kommenttia:

  1. Voi tuo on niin tuttua - mulla kävi viimeks sen uuden taulun kanssa samoin. Tai siis huonekalut ei lähtny valssaamaan mutta kaapit ja laatikot piti siivota. Mikhän sais mut ulkovaraston kimppuun?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmaan se sama outo kummajainen, joka sai mut auton kimppuun.
      Mun ulkovarasto on tyhjä. Siellä haisee niin kamala märkyys ja home, ettei sinne voi laittaa mitään. Tosin, ei sinne mitään laitettavaakaan olis, kaikki "sellainen kama" jäi entiseen elämään.
      Mutta nää hepulit on oikein hyödyllisiä ja virkistäviäkin :)

      Poista
  2. Ikkunanpokat on monikäyttöisiä :) oon lyhyen ajan sisällä nähnyt jo kaksi tällaista, himottais itsekin tehdä, mutta ei ole paikkaa mihin sellaisen sitten laittaisi. Joka hiton paikka on täynnä jo jotain roipetta, seinätkin. Mulla on jumppaohje, joka vaatis neliön verran tyhjää seinää, eikä meiltä löydy sellasta kuin ulkoseinästä, ja se taas on liian epätasainen tehtävään.

    Rymsteeraus on kivaa, muistelen. Hetken aikaa on, kuin olisi ihan uudessa kodissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, on niin siistiä ja "uutta", eli kivaa. Mulla ei onneksi oo roipetta. Tyhjästä kun aloittaa uudelleen, niin ei kerry niin paljon ja nuukaksikin oppii, eikä enää "tarvii" kaikkea.
      Netissä mäkin oon näitä katsellut ja nyt iski inspis. Liekö joku tän ajan "muotijuttu"? Niin tai näin, niin kiva on :)
      Onnistuisko kaappien edessä, tai onko sellaisia ?

      Poista
    2. Ise asiassa on tollanen liukuovikaappi joo, päällimmäinen ovista on kyllä täynnä lasten maalauksia/piirustuksia ja on siinä 15 vuotta vanha Franklin -julistekin, mutta siinä saattais onnistua jotenkin. Kiitos vinkistä :)

      Poista
  3. Ihana idea toi ikkunajutska! ♥ Matkisin, jos mulla ois ikkunanpoka jemmassa :)
    Mä kaivoin ekan syysvalon esiin aiemmin tällä viikolla (led-valoja lasipurkissa ja seassa lasihelmiä). Tuo kivasti pientä valoa pimeisiin iltoihin. Mä en ole syksyihminen ollenkaan, mutta tuollaiset pienet jutut edes vähän piristää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mäkään, syksy masentaa. Vaikka pakko myöntää, että välillä huomaan, että Kaunista on!
      Just tää pimenevä maailma aiheuttaa tuon, että kaikenmaailman valoja ja kynttilöitä pitää alkaa polttaa. Jotain lohtua :)
      Ja kiitos <3

      Poista
  4. Siis aivan mahtava valoteos! Ymmärrän hyvin, että tuossa tulee tarve siirrellä kaikki eri paikkoihin, kun jostain pienestä asiasta aloittaa. Meillä vain ei ole mahdollisuutta siihen tavaroiden siirtelyyn, joten pitää koettaa keksiä jotain muuta. Kun nyt edes jaksaisi siivota.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siivoaminenkin tuo jo sitä kivaa tuntua, ainakin sitten, kun se on valmista ;)

      Poista
  5. Oi, miten ihana valoteos. Mulla olisi seinä, jonne voisin tuollaisen laittaa ja juuri nyt on se aika, kun hempeitä lisävaloja kannattaa tuoda sisälle (ja pihallekin).

    Mä käytän pyyhkeitä huonekalujen siirtoon, mutta villasukat kuullostaa jotenkin hauskemmalta. "Mitäs teit viikonloppuna?" No, me siirrettiin villasukkien kanssa kirjahylly uuteen paikkaan ;-)

    Mun pitäis tehdä uusi verhoilu kattolamppuun. Olen vaan niin käsi ompeluasioissa, että voidaan jäädä kokonaan ilman varjostinta, heh heh. Toivoisin, että mulla olis noi sun kädentaidot.

    Ihanaa viikonloppua sinulle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta joo, pyyhkeethän kävisi yhtä hyvin!
      Mullakin olisi yksi lampunvarjostin, joka huutaa uutta (ja ehjää) kangasta. Mutta en tiedä osaanko :/ Ja höh, sullahan ON kädentaidot!

      Poista

Kiitos kommentista. Pus!