perjantai 11. marraskuuta 2016

Kepeää

Tänään heräsin 4.49 kellon soittoon. On se vaan psykologisesti kamalampaa herätä nelosella alkavalla luvulla kuin vitosella. Viisnollayks kuulostaa paljon paremmalta! Päiväisen kehityskeskustelun mietintä ja -paperi oli täyttämättä, uhrasin siihen aamustani sen ylimääräisen kymmenen minuuttia.
Aamuhommat tehtyäni ihmettelin, miten mulla oli ikäänkuin vartti liikaa aikaa. Sen kummemmin ajattelematta hyppäsin autoon ajatellen, että kaupunkiin päästyäni voin napsia vartin verran Pokeja ennen töiden alkua. Näin tein ja painelin töihin.
Vaihdoin duunivaatteet päälle ja vilkaisin peiliin. Salamana tajusin, miksi mulla oli liikaa sitä aikaa. Olin kyllä työntänyt aamulla pääni vesihanan alle, mutta siihen se sitten jäikin. Tukka oli laittamatta. Kostea, piikkisuora tukka sojotti joka suuntaan. Onneksi töissä on lätsät!!
Voitte kuvitella, miltä näyttää iltapäivällä hiukset joiden päälle on kosteana laitettu tiukahko hattu. No, lähinnä päähän liimatulta potalta.
Potasta huolimatta poikkesin kaupassa. Lähes kaikkea muuta ilman pärjää, mutta vessapaperi on liki välttämätöntä. Olisihan sitä toki mainoslehtisiä, mutta... Sorruin vielä niksivessapaperiin. Ikinä kuullutkaan, kai. Toivon, että aamulla hihityttää, kun niitä lueskelen.... Kaupasta kävelin ulos vessapaperin ja kahden berliininmunkin kanssa. Autossa vasta tuli mieleen, että voisi kai sitä jotain oikeaakin syödä, aamupalaksi olin syönyt kaksi porkkanaa. Mä oon niin muissa maailmoissa ja hörhö!! Onneksi kotona oli leipää. Neiti kun on muissa talouksissa, mulla meinaa vähän tuo syöminen kuittaantua jollain shaissella.
Reippaasti kaivoin imurinkin esiin, mutta tuossa se töröttää keskellä eteisen lattiaa. Ei käynnisty itsekseen, ei sitten millään. Ihme huuveri. Jospa se olisi imuroinut itse itellään huomenna kun mä olen töissä? Elän toivossa.
Paljon asioita ja työjuttuja. Mietittävää. Nyt kumminkin mennään tällaisella Kepeällä, eiks joo? Muutama duunitunti ja VIIKONLOPPUVAPAA, jihuu! Sen kunniaksi lakkaan kynnet! Ja majoitus/seuralais/ystävä/kikatus/nillityspalvelukin toimii! 😀
Viettäkäähän Vinkeä Viikonloppu!!


11 kommenttia:

  1. Toi on niin totta, että nelosella alkava herääminen tuntuu jäätävän paljon pahemmalta kuin vitosella alkava. Meikän kohdalla tosin tällä hetkellä on noin aikaiset heräämisen historiaa, mutta ei noi viimeiset 7 vuotta vielä oo unohtunut... Mukavaa viikonloppua sulle :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan, että sullakin on kiva viikkis!
      Mun kello soi 5.01, jotta se alkaa vitosella ;) Tasaluvulle kun ei voi laittaa...

      Poista
  2. Just äsken puhuin isäni kanssa puhelimessa, kun se oli ostanu robotti-imurin mutta käyttöohjeet puuttui, neuvoin mistä ne löytyy... se kertoi, että painoi sitä nappia siinä keskellä, ja "se rupes heti töihin!" jotenkin huvittuneena asiasta. Että niin vain rupes imuri imuroimaan. Kyllä ne jotku.

    Mieki oon semmonen, että monesti lähen liikenteeseen peiliin kattomatta...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en lähde koskaan, siksi mä kai olinkin niin ihmeissäni kun pääsin töihin... Jos se on taas näitä muistijuttuja :-O

      Poista
  3. Ihanaa Vapaata Viikonloppua -ilman lätsää ja littania hiuksia <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, samoin sulle! Koita levätä ja tsemppautua....

      Poista
  4. Minulla soi kello 5:30 ja se on joka ikinen aamu aivan yhtä kamalaa. Mun elimistö ei vaan meinaa mitenkään sopeutua siihen. Kai sitä pakon edessä voisi nousta vielä puoli tuntia aikaisemmin, mutta koville ottaisi.

    Mukavaa vapaata viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tottuu sitä, kun on pakko, tavallaan. Se vaan on Pakko opetella ottamaan se uniaika illasta, ja se jos mikä tuottaa ongelmia.

      Poista
    2. Ja kiitos, mukavaa viikonloppua sinne myös!

      Poista
  5. Komennat sitä imuria, niin kyllä se hoitaa omat hommat. Sen vuoksihan imurit on keksitty ;-)

    Superihanaa vapaata viikonloppua sinulle ♥ Muista tehdä kaikkea hyvää ja mukavaa ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä komensin itseäni ja imuri toimi hyvin ;)
      Mä oon nyt jo, la-iltaan mennessä tehnyt vaikka mitä kivaa <3 Onnellista viikkistä sullekin!

      Poista

Kiitos kommentista. Pus!