torstai 29. joulukuuta 2016

Heippa,

Heippa,

Mulle tuli ikävä ja päätin kokeilla kirjoittamista Sulle.  Puhelimella tihrustaen, rillit nenällä ja kieli keskellä suuta. Älä lynkkaa kirjoitusvihreistä, niitä saa olla korjaamassa koko ajan! Ne on nää töppösormet.
Mitä sulle kuuluu? Onhan kaikki hyvin? Onko radikaaleja tapahtunut sitten viime näkemän? Kerro kaikki!

Joulu tuli, oli ja meni. Juuri mitään ylimääräistä en jaksanut tehdä. Joulunaika töissä vie totaalisesti mehut ja kun samaa pitäisi jatkaa kotona, tulee hälläväliä-olo. Ihan sama-fiilis.  Ja se ruhtinaallinen yhden päivän vapaa, wuhuu! Mä tiedän itsekin, että takerrun asiaan liikaa. Olen koittanut muuttaa asennetta ja katsantokantaa, mutta ei, ei onnistu. Totean siis rehellisesti että mua vituttaa olla töissä lähes kaikki juhlapyhät ja suurimmat osat viikonlopuista. Ja se, että kahden päivän vapaat on toisille ihan normaalia ja mulle harvinaista luxusta. Yhdessä päivässä ei vaan rankasta työstä palaudu. Sosiaalinen elämä on hyvin ohutta, koska asiat järjestetään viikonloppuisin, kun mä olen töissä. Ystävyydet väkisinkin kärsii. Sanonpahan vaan että perkele!
Yhtenä päivänä mä koin joulumieltä ja sitä joulun rauhaa.  Sekin on jo hyvä, eikö?
Uusi vuosikin vaihtuu. Yllätytkö,  kun kerron, että olen töissä? Molemmat päivät.

On maailmassa hyvääkin. Yhtenä iltana istuin sängyllä ja pidin orgioita valkohomejuustopalan kanssa. Oli ihanaa. Nuolin sormetkin.
Ja nuo murut ♡ Onneksi niille tapahtuu ja ne elää. Saan minäkin maistiaisia Elämästä. Ja olen onnellinen niiden puolesta.
Ja joululahjaksi saatu kylpytakki,  pehmeä ihanuus, oih ♡

Tiedän, pitäisi reipastua,  innostua, alkaa liikkua, syödä terveellisesti, järjestää ohjelmaa, pitää kivaa. Rakastua. Elää. Tehdä muutakin kun töitä ja stressata siitä. Löytää kadonnut yöuni.

Autatko mua siinä ensi vuonna? Yksin mä en taida pystyä.

Palataan taas. Kerrothan kuulumisia.  Kiva kun oot olemassa ♡

Helmi






14 kommenttia:

  1. Mulla on niin ikävä sua että aattelin tarjota mun vanhaa miniläppäriä sulle. Lahjoitin sen jo ensin meidän vanhempainyhdistykselle mutta ei olekaan käyttöä, joten saan takaisin. Tarkistan, että onko siitä mihinkään - voiko sillä päivittää blogia ja lukea muiden, vai onko jo ihan raato. Voisin sitten lähettää sulle jos ees jotenkin toimii - saisin kuulla susta useemmin ja mulle se on vaan jätettä.

    Ja siis kyllä, mukana olen. Ja lämpimästi kiitän lahjoista, sinä ihana <3

    VastaaPoista
  2. Ihana kuulla susta Helmi, sua ollaan kaivattu usko pois -niin monta krt olen ajatellut sua ...aidon oikeasti. Toivon, että kaikki hyvin tai vähintään OK, että näet uuden vuoden valoisana...niin kuin minäkin yritän....

    Yritän auttaa = kommentoida ensi vuonna, toivon, että ontuva kommentointini hyödyttää edes vähän- muuta en osaa....
    Mikä tärkeintä: toivon sulle IHANAA raikasta parempaa uutta vuotta. Mahtavaa, että olet!

    VastaaPoista
  3. Unensaantia voin auttaa kirjoittamalla tylsiä, unettavia juttujani, mutta sun täytyy sit lukee niitä kans! Ja voisin ottaa sun fyysiset vaivat kans, koska mulla on joka tapauksessa huono mieli millon mistäkin, niin olis sitten oikeitakin syitä valittaa ja voivotella. Joka tapauksessa teen niin, vaikka kaikki on ns. hyvin. Polvikaan ei hajonnut (kai) vaikka kovasti yritin. No en oikeesti.

    Ajatuksissa luonasi!

    VastaaPoista
  4. Ikävä on ollut täälläkin ❤
    Miten tulikin kirjoituksesi lopussa mieleen Paula Koivuniemen aikuinen nainen. Toisiamme tukekaamme. Tottakai ystävää autetaan ❤
    Onnellista vuoden vaihdetta töistä huolimatta!

    VastaaPoista
  5. Kiva kuulla sinusta!
    Joulu on juhlittu ja arkeen saman tien palattu. Minä olen ollut meidän porukan välipäivävastaaja ja kerrankin olen päässyt todella helpolla. Sain mieheltäni joululahjaksi pokepalloja, lucky eggejä ja lureja :D Olin niin tyytyväinen ;)

    Toivon sinulle ihanaa uutta vuotta ja hyviä asioita elämääsi!

    VastaaPoista
  6. Olipa kiva saada sinulta kirje! Kurjaa vaan, että olet väsynyt. Työsi on rankkaa. Minä ymmärrän miten tylsää on ettei ole kahta vapaata peräkkäin. Olen ollut joskus kaupassa töissä ja siellä oltiin myös lauantait ja nykyisin ovat myös sunnuntait. Koetahan kestää taas viikonvaihde!
    Lupaan olla jeesailemassa sua täällä blogimaailmassa ensi vuonnakin!

    VastaaPoista
  7. Minä koitin jo tässä taannoin tarjota sitä yhtä läppäriäni, se kun on mulle ylimääräinen ja sen saisit ihan ilmaiseksi.
    Toivon että otat yhteyttä vaikka s-postilla niin saataisiin asia liikahtamaan johonkin suuntaan koska minä en läppäriä tartte enkä siitä mitään rahaa ota. Koneessa hyrrää W 10 - järjestelmä ja toimii kaikin puolin muutenkin.

    Oikeesti Helmi, mä pidän susta ja haluaisin että sulla olis asiat ok.

    VastaaPoista
  8. Voi,kuinka ilahduin kirjoituksestasi.Tiedän tosiaan tasan tarkkaan,ettei noin rankasta työstä palaudu yhdessä eikä edes kahdessa vapaapäivässä.Toivottavasti ensi vuosi toisi sinulle ratkaisun työn helpottamiseksi.Itselleni toi osittain
    helpotusta kun jäin osatyökyvyttömyyseläkkeelle,olin silloin 55-vuotias.
    Niin juuri, noiden samojen pitäisi tehdä asioiden kanssa täälläkin ähellettään.Miksi se on vain niin pirun vaikeaa saada otettua itseään ns.niskasta kiinni ja muuttaa tapojaan.Jospa yittäisi tehdä vaikka yhden muutoksen elämässäään ja voida hiukan paremmin:D
    Voimia ja kaikkea hyvää vuoteen 2017!
    Merja

    VastaaPoista
  9. Ihanaa, että kirjoitit kuulumisia :) Ilahduin.
    Tänne kuuluu jouluarkea (mölyisiä lapsia) ja vähän humputtelua (yhdet viinit venyivät noin viideksi :D ). Odotan uutta vuotta ja sitä, että se toisi tullessaan vähän enemmän kepeyttä, iloa ja hyviä viboja. Toivon niitä samoja myös sinulle, ihana Helmi ♥

    VastaaPoista
  10. Ihana kuulla sinusta Helmi ♥
    Ehdottomasti tartu nyt ystävien tarjouksiin ja saa pientä ja isoa helpostusta koneen kanssa. Vastaanottaminen ei ole vaikeaa, kun muistaa, että antaminen ja auttaminen on ihanaa.

    Halaus ja rutistus ♥

    VastaaPoista
  11. Olipa ihanasti kirjoitettu! Pitkästä aikaa päädyin lukemaan blogeja. Tämä oli aivan ihana! Tuntui, että olet kaivannut juuri minua, meitä jokaista samaan aikaan. Kiitos!

    VastaaPoista
  12. Hei ystäväin, lempeä halaus, ei vaan sylin täydeltä voimaannuttavaa rutistusta, energian ja hyvän mielen siirtoa sinulle<3

    VastaaPoista
  13. Nyt Helmi olisi aika palata, eikö ;)? Sua kaivataaan!!!
    Onnellisempaa ja voimaannuttavampaa uutta vuotta...

    VastaaPoista
  14. Kiitos jokaikiselle teille ihanista kommenteista ja tarjouksista! <3

    VastaaPoista

Kiitos kommentista. Pus!