maanantai 3. heinäkuuta 2017

Vielä pitää hetki jaksaa

Heinäkuu on täällä. Ihan oikea Kesä! Kesäkuussa voi vielä ajatella, että kesä on vielä vähän leikisti, mutta nyt ei enää voi. Pitää uskoa, että se on juuri nyt. Ajattelen joka aamu, että tänäänkin taas Elän. Haistan, maistan, näen ja kuulen. Aistin ja koen. Talletan muistoihin. Niin helposti sitä jää junnaamaan työasioihin, varsinkin silloin kun stressaa. Tietoisesti koetan unohtaa työt heti, kun työpaikan ovi painuu kiinni. Hätistelen ne syrjään, kun putkahtavat mieleen illalla tai yöllä. Sanon tiukasti itselleni, etten ole ainoa ja kaikki ei ole kiinni yksin mun panoksestani.  Etten ole ainoa, joka stressaa ja tuntee riittämättömyyttä. Tuskailee ja pelkää pahoja päiviä. Valvoo ja miettii, miten huomenna pystyy kaikkeen. Silti, silti ulkona on maailma ja se kaikki muu! 

Melkein rakastan ajella työmatkojani. Silloin on hiljaista, jos niin haluan. Poppi soi ja (mun) laulu raikaa, jos niin haluan. Jos huvittaa, voin ajella pikkuteitä pitkin kotiin. Tai moottoritietä. Tai niiden välistä. Voin pysähtyä jätskille, jos haluan. No joo, ja jos rahapussi antaa myöden. Mutta kumminkin. Mä rakastan maalaismaisemia, joita matkan varrella näen; kenollaan olevia harmaantuneita latoja, keltaisia peltoja, niittykukkia täynnä olevia tienvarsia. Usein matkalla näkyy myös eläimiä. Fasaaneja, pupuja, peuroja, mitä milloinkin. Joskus kettu tai mäyrä.

Viikonloppuna, -kun oli vapaa sellainen- olin paikassa, jossa en ole muutamaan kesään ollut. Ja olin taas niin kotonani. Se vaan on niin mun maailma. Nauroinkin mukanaolleille, että mun on pakko etsiä mies  kyseisestä harrastusmaailmasta, jotta pääsisin siivellä siihen mukaan. Muuten se ei onnistu. "Turistina", eli tavallisena yleisönä se kaikki on paljon suppeampaa, kuin se, että näkisi myös lajin "takapihalle". Kaksi kesää siellä viettäneenä tiedän sen olevan niin paljon enemmän!! Koetin sitten vain imeä itseeni kaiken minkä pystyin. Katselin, kuuntelin, haistelin, maistelin. Niin hienoa se oli, että tirahti ihan rehellinen kyynel silmään. Ja vain siitä onnesta, että olin siellä taas. Voi veljet!!!!!!! Meinasin ihan haljeta. 

Loma alkaa pian. Mitään suuria suunnitelmia mulla ei ole. Ajattelin, että katson päivä kerrallaan. Jos lötkötyttää, teen sitä. Jos huvittaa joku juttu, teen sitä. Jos mulla on mökömököpäivä, niin sitten se on. Toki mennään taas rahapussi tiukasti supussa. Mutta kumminkin. Niistä kovasti vähentyneistä lomarahoista meni yli puolet hammaslääkäriin. Mutta onpahan taas kalusto kondiksessa.
Tein myös asian, jota en ole tehnyt koskaan aiemmin. Olen alkanut ajatella, että ei mitään saa eikä koe jollei tee kaikkea vähän ehkä pähkähulluakin ja poistu omalta mukavuusalueelta, ota pientä riskiä. Sittenhän sen näkee. Loppujenlopuksi, mitä voin menettää?  Jotain voi saada, mutta suuria tuossa ei kai multa viedä. Uusia ihmisiä, uusia kokemuksia, lepoa, siitä se mun kesäloma on tehty!
Mutta vielä pitää hetki jaksaa.

21 kommenttia:

  1. Hei!

    Kesälomaa on aina ihana odottaa kun se on vasta edessäpäin :) Toivon sinulle rentouttavaa, aurinkoista ja lämmintä loman aikaa <3

    Terkuin, Johanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paljon kiitoksia Nanna! Ihania kesäpäiviä myös sulle!

      Poista
    2. Paljon kiitoksia Nanna! Ihania kesäpäiviä myös sulle!

      Poista
  2. Ne lomarahat totisesti menee välttämättömyyksiin ja tänä kesänä ei riittänytkään ;-(

    Mutta nautitaan silti kesästä, lomalla tai ilman <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nautitaan, sen mukaan mitä pystytään!

      Poista
    2. Nautitaan, sen mukaan mitä pystytään!

      Poista
  3. Niin just, joskus se elämän tunne tulee siitä, että heittää arjen nurkkaan, ottaa ohjat käsiinsä ja tekee jotain kutkuttavaa :) Mäkin aion tehdä niin... :D

    Ihanuutta ja suukkoja sinne! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just näin. Ja toisaalta koittaa nähdä myös ne hyvät arjen asiat ♡
      Samoin sinne!!!

      Poista
    2. Just näin. Ja toisaalta koittaa nähdä myös ne hyvät arjen asiat ♡
      Samoin sinne!!!

      Poista
  4. Päivä kerrallaan lomalla on loistava plääni.

    Kesästä nauttimista, lomailoa, iloisia yllätyksiä ja auringon pilkahduksia ihanuus!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mustakin! Samoja kaikkia sulle myös!

      Poista
    2. Niin mustakin! Samoja kaikkia sulle myös!

      Poista
  5. Mulla alkoi viiden viikon loma eilen ja tämä sinun kirjoituksesi antoi sopivasti "virtaa".
    Raha ja sen vähyys on ne ikävimmät asiat lomalla, mutta sillä mennään ja nautitaan mitä on olemassa.
    Mukavaa heinäkuun alkua 🌻

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hirmuisen hyvää ja nautinnollista lomaa!

      Poista
    2. Hirmuisen hyvää ja nautinnollista lomaa!

      Poista
  6. En enää muista, mistä sen luin, mutta neuvo oli kuitenkin niin hyvä, että mestaristressaajana, ikuisena murehtijana ja huonona nukkujana olen alkanut ajoittain ihan vaan hengittää syvään ja toistaa mielessäni kahta sanaa "Minä olen" (varmaan yhtä hyvin voisi olla "minä elän"). Tulee hyvä tunne siitä, että edes jotain pystyy hetken stressaamatta hallitsemaan.

    Ihanaa lomaa jahka sen aika on <3 Mulla on vielä kolme tai neljä viikkoa odotettavaa. Ihan tarkkaan en tiedä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oikein hyvä tämä!! Hiukan samankaltaista käytän itse töissä kun meinaan sotkeutua jalkoihin ja asioihin. On vaan pakko saada itsensä rauhoittumaan. Ja tämänkaltainen todella toimii!
      Ihanaa lomaa sinulle sitten kun sen saat pidettyä!

      Poista
    2. Oikein hyvä tämä!! Hiukan samankaltaista käytän itse töissä kun meinaan sotkeutua jalkoihin ja asioihin. On vaan pakko saada itsensä rauhoittumaan. Ja tämänkaltainen todella toimii!
      Ihanaa lomaa sinulle sitten kun sen saat pidettyä!

      Poista
  7. Toivon sinulle ihanaa ja rentouttavaa lomaa!

    VastaaPoista

Kiitos kommentista. Pus!